„Prohlídky provádíme běžně jedenkrát až dvakrát ročně s ohledem na stav mostu,“ řekl deníku Metro Petr Jansa z tiskového odboru TSK. Vzhledem k nánosům rzi, kterou si zde mohl prohlédnout i deník Metro, ale působí paradoxně další informace TSK, podle kterých se provádí tyto kontroly především vizuálně. „Její stav je hodnocen jako uspokojivý a je na ní prováděna pravidelná údržba,“ komentuje Jansa.
Deník Metro na místě oslovil Pavla Noviského, který si tudy denně zkracuje cestu přes koleje. Podle něj se tu však, co se oprav týče, prakticky zastavil čas. „Tahle zkratka je roky bez jediné změny či opravy. Proti tomu bych nic neměl, kdybych tu nemusel každý den koukat na čím dál víc zrezlou konstrukci. Po pádu trojské lávky to navíc nejen ve mně pěkně zatrne, když pod mostem projede vlak a rozhoupe ho,“ popisuje své zážitky Noviský.
Podle personalistky Renaty, která lávku rovněž využívá, by mnohým stačilo rozvěsit osvětové tabulky potvrzující kontroly stability mostu. Její názor v mnohém sdílí také další Pražané, kteří tudy denně procházejí. „Když už nic jiného, tak trocha barvy, jež by zakryla tu zrezlou konstrukci, by se v rozpočtu určitě našla,“ dodal pro deník Metro pán ve středním věku.
Pád trojské lávky, která byla rovněž ve správě TSK, podle Jansy počet ani průběh kontrol na Smíchově také nijak nezpřísnil. „Kontroly jsme dělali, děláme a dělat budeme průběžně a neustále v souladu snormou prohlídek mostů pozemních komunikací, tedy tak jako před touto událostí,“ vysvětluje Jansa.
TSK nicméně čtenáře deníku Metro ujišťuje o tom, že nosníky, které lávku podepírají podobně jako v Troji, nepoleví. Například nepříjemné houpání lávky, jež místní znervózňuje, je podle nich navíc jev daný samotným charakterem konstrukce lávky.