metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 3 °C

Středa, 19. ledna 2022. Svátek má Doubravka.

Větší foto
Lávka vedle Smíchovského nádraží. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Lávka přes smíchovské koleje rezne. Podle TSK nespadne

  7:52
Procházku po zrezlém můstku vedoucím ze smíchovského parku do Radlické ulice každý den absolvuje mnoho lidí. Zatímco nedaleko na železničním mostě se lávky opravují, zde jsou nánosy rzi či zalátané díry. I přesto, že se lávka při projetí vlaků také houpe, podle jejího správce, Technické správy komunikací (TSK), je bezpečná.

„Prohlídky provádíme běžně jedenkrát až dvakrát ročně s ohledem na stav mostu,“ řekl deníku Metro Petr Jansa z tiskového odboru TSK. Vzhledem k nánosům rzi, kterou si zde mohl prohlédnout i deník Metro, ale působí paradoxně další informace TSK, podle kterých se provádí tyto kontroly především vizuálně. „Její stav je hodnocen jako uspokojivý a je na ní prováděna pravidelná údržba,“ komentuje Jansa.

Deník Metro na místě oslovil Pavla Noviského, který si tudy denně zkracuje cestu přes koleje. Podle něj se tu však, co se oprav týče, prakticky zastavil čas. „Tahle zkratka je roky bez jediné změny či opravy. Proti tomu bych nic neměl, kdybych tu nemusel každý den koukat na čím dál víc zrezlou konstrukci. Po pádu trojské lávky to navíc nejen ve mně pěkně zatrne, když pod mostem projede vlak a rozhoupe ho,“ popisuje své zážitky Noviský.

Podle personalistky Renaty, která lávku rovněž využívá, by mnohým stačilo rozvěsit osvětové tabulky potvrzující kontroly stability mostu. Její názor v mnohém sdílí také další Pražané, kteří tudy denně procházejí. „Když už nic jiného, tak trocha barvy, jež by zakryla tu zrezlou konstrukci, by se v rozpočtu určitě našla,“ dodal pro deník Metro pán ve středním věku.

Pád trojské lávky, která byla rovněž ve správě TSK, podle Jansy počet ani průběh kontrol na Smíchově také nijak nezpřísnil. „Kontroly jsme dělali, děláme a dělat budeme průběžně a neustále v souladu s­normou prohlídek mostů pozemních komunikací, tedy tak jako před touto událostí,“ vysvětluje Jansa.

TSK nicméně čtenáře deníku Metro ujišťuje o tom, že nosníky, které lávku podepírají podobně jako v Troji, nepoleví. Například nepříjemné houpání lávky, jež místní znervózňuje, je podle nich navíc jev daný samotným charakterem konstrukce lávky.

Komentáře

Hlavní zprávy

Elektromobilita nám pročistí městský vzduch, vědí radnice českých měst

vydáno 19. ledna 2022  6:00

O nové čerpačce na klasická paliva už nikdo nepíše. Ovšem otevření dalšího stojanu pro elektromobily je v Česku stále ještě malá událost.  celý článek

Recyklace? Nejlepší je odpad vůbec nevytvářet, tvrdí expert na cirkulární ekonomiku

vydáno 18. ledna 2022  16:31

Hlavní město má novu vlastní strategii. Dokument nazvaný Strategie pro přechod na cirkulární ekonomiku schválili magistrátní radní v pondělí. Rozhodli tak...  celý článek

Ceny se ve stavebnictví dost „utrhly“. Prodávaný materiál může být navíc málo kvalitní

vydáno 18. ledna 2022  11:35

Šokují vás ceny stavebních materiálů a také to, kolik si řeknou řemeslníci za svou práci? Není to nic nového pod sluncem. Už jsme to zažili.  celý článek

Jako na záchodě? Fáma o voňavém hlavním nádraží vyvolává emoce

vydáno 18. ledna 2022  6:19

Lidé v nádražní hale by se při čekání na vlak mohli cítit třeba jako v ovocném sadu, v pralese či na rozkvetlé louce. Stejně tak by jim však vůně mohla...  celý článek

Vaše fotky z Prahy