O malé pivo méně
|
„Výrazně rostoucí spotřebu mezi nealkoholickými nápoji očekáváme v příštím roce v kategorii džusů a ledových čajů,“ říká generální ředitel PepsiCO ČR Josef Neumann.
Více si podle statistiků také dopřáváme masa, ovoce a mléčných výrobků. „Zvýšená poptávka po mléčných výrobcích, ovoci, masu i zdravějších potravinách, jako je rýže nebo ovesné vločky, potvrzuje trendy v nakupování a vypovídá také o lepší ekonomické situaci českých domácností,“ říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu.
Lidé si naopak méně kupovali chleba a další pečivo. Za tím, že Češi mění chutě, mohou stát známí kuchaři, kteří ve svých show představují zajímavé jídlo, a tím třeba ovoce a zeleninu popularizují. Vliv na změny jídelníčku mají i cizinci a cestovatelé, kteří českou gastronomii rozšiřují o zahraničními recepty.
Statistický úřad přinesl i zajímavá čísla o soběstačnosti Česka v produkci vybraných potravin. Například drůbež je na pultech z 67 procent česká, vepřové zhruba z poloviny. Mléka pak Češi vyrobí dokonce více, než ho zkonzumují.