„V letošním roce jsme zaznamenali již deset střetů vlaku metra s osobou, při kterých zahynulo pět osob. Tolik střetů jsme zaznamenali za celý minulý rok, avšak tehdy byli při střetech s vlakem metra usmrceni jen tři lidé,“ popisuje mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. V roce 2012 byla střetů dokonce jen polovina a mrtví pouze dva. Podobné je to i na tramvajových kolejích. Letos zaznamenala statistika inspekce v Praze už 55 nehod, které si vyžádaly dva mrtvé a 44 zraněných. Loni za celý rok bylo nehod padesát, tři mrtví a 49 zraněných.
Za srážky s tramvajích může z 90 procent chodec
Nejčastěji dochází ke střetům tramvaje s osobou v metropoli v úseku mezi Újezdem a zastávkou Hellichova na Malé Straně, k dalším nebezpečným místům patří místo mezi zastávkou Krematorium Motol a Hlušičkova. „Problémovým místem je také Hradčanská nebo úsek mezi náměstím I. P. Pavlova a Štěpánskou,“ dodává Drápal. Chodce před nebezpečím varuje i dopravní podnik.
„Tramvaj má podle platných pravidel silničního provozů přednost v jízdě, a to i na přechodu pro chodce, kde ostatní vozidla musí chodci umožnit bezpečné přecházení,“ varuje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Podle statistik, jež sledují srážky chodce s tramvají, mohli například v roce 2013 chodci za tyto nehody z více než 90 procent.
Zobrazit Nebezpečné tramvaje na větší mapě