Ať už cestujeme za prací, studiem, na nákup. Každý z nás řeší své specifické potřeby i nároky. Kampaň spuštěná před započetím bouracích prací na Barrandovském mostě dostala téma pohybu po městě, zejména pro Pražany do zcela jiných dimenzí. Realita v počátcích rekonstrukce mostu vypadá nakonec podstatně pozitivněji. Všichni si jistě nejednou poskočili radostí. Aktuálnosti tématu to absolutně neubírá na vážnosti.
Možnostem, výhodám, nevýhodám, porovnáním, detailům se budeme v našem seriálu věnovat.
Jednou z možností, jak se svobodně, s lehkostí a pohodlně po městě individuálně pohybovat, zjistili již dávno obyvatelé zemí na jih od nás. Jednostopé vozidlo s názvem skútr. Levné, lehké, agilní, spolehlivé a praktické. S minimálními nároky na provoz, údržbu a díky automatické převodovce i řidičské zkušenosti.
Kde jinde začít než u ikony svého druhu jménem Vespa. Vespa Primavera 125, kterou jsme měli možnost prověřit v městském provozu. Je nejen krásná, ale zejména praktická. I přes subtilní proporce je stroj prostorný a mohou jej pohodlně používat i vyšší jezdci, zároveň díky lehkosti nebude působit obtíže drobné obsluze. Jízda je pohodlná, odpružení a tlumení zvládá většinu nerovností. Výkonu je dostatek jak na rozjezdy z prvních pozic na semaforech, tak pro pohodlnou jízdu kolem 90 km/h. Vespa Primavera se může pochlubit přívětivou spotřebou kolem 2,5 l/100 km. Zkusit ji může každý, s oprávněním pro řízení osobního automobilu.
Skútr k testu zapůjčilo K2moto.