Umělé vodicí linie v podobě mělkých drážek v podlahách nástupišť a vybraných vestibulů jsou nyní nainstalovány ve 32 stanicích pražského metra, ve kterých nejsou přirozené vodicí linie. Všechny stanice tak nyní vyhovují požadavkům nevidomých na bezpečné a pohodlné cestování. Přirozenými vodícími liniemi se myslí kupříkladu masivní sloupy oddělující ve stanicích nástupní hrany od zbytku nástupiště. "Jsem rád, že díky instalaci vodících linií v posledních osmi stanicích pražského metra splňují tyto prostory požadavky nevidomých a slabozrakých osob pro jejich bezpečnější cestování," řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel dopravního podniku.
Poslední instalace uvedených umělých vodicích linií probíhala během letošního roku, finanční náklady na vybudování vodicích linií v jedné stanici metra činí přibližně 200 tisíc korun. Vodicí linie však nejsou jediným orientačním prvkem, nevidomým a slabozrakým pomáhají i akustické orientační majáčky. Ve všech stanicích metra je rovněž nainstalováno zařízení pro dálkovou žádost strojvedoucímu k otevření všech dveří vlaku pro usnadnění nástupu nevidomým a slabozrakým.