Podle šetření společnosti Software602 vnímá pětina českých firem zavedení digitalizace už jako oborový standard, bez kterého se neobejdou. Se zaváděním digitalizace většinou začínají u úkonů, které se opakují – první na řadě je proto často fakturace a účetnictví.
Firmy ušetří polovinu času
V Česku plně digitalizovalo své účetnictví už 49 % firem. A dalších 31 % je momentálně v procesu zavádění. Firmy s automatizací účetnictví neotálí, protože jim přinese rychlou a viditelnou úsporu.
V online účetních nástrojích totiž stačí, když zadáte IČO klienta, položky a částku, a program si všechno ostatní už sám doplní z databází, jako je ARES. Vystavení faktury je pak otázkou pár minut a zvládnete ho z počítače v kanceláři i na cestách z mobilu. Digitální účetnictví šetří čas i účetním, které nemusí nic ručně zadávat ani přepisovat.
Kompletní přehled nad chodem firmy
Díky fakturačním programům má vedení přehled o chodu firmy i financích – v reálném čase vidíte, kolik jste vydělali, kdo vám už zaplatil a které faktury ještě čekají na proplacení. Díky výpisu příjmů a výdajů zjistíte, jak jste na tom zrovna s penězi a nastavíte si cashflow.
Mezi další výhody online nástrojů patří:
- Systém má pod kontrolou legislativu, takže za vás hlídá správné náležitosti faktury. Všechny typy dokladů (běžné i zálohové faktury, daňové doklady nebo třeba dobropisy) vystavíte vždy v souladu s platnými předpisy.
- Program také spočítá, kolik zaplatíte na DPH. Pokud máte ve fakturačním nástroji zadané všechny příjmy za daný rok, na pár kliknutí si vygenerujete podklady k daňovému přiznání, které pak jen vložíte na daňový portál.
- Aplikaci snadno propojíte s e-shopem – když si zákazník něco objedná, systém automaticky vytvoří fakturu a pošle mu ji. Zároveň se automaticky aktualizuje počet kusů na skladě, aniž byste cokoliv ručně upravovali.
- Systém spárujete i s bankou – díky tomu poznáte, že od zákazníka platba dorazila a systém za vás pošle poděkování. Pokud klient nezaplatí do data splatnosti, program mu automaticky odešle upomínku. Nástroje pro online fakturaci navíc ověří zákazníky v registrech a odhalí dlužníky ještě před vystavením faktury.
Jedním z nejrozšířenějších fakturačních nástrojů v České republice je iDoklad. Aktuálně ho využívá více než 300 000 podnikatelů, živnostníků a malých firem, protože jim usnadňuje každodenní administrativu. Využívá cloudové úložiště, takže máte data kdykoli dostupná a zároveň chráněná.
V iDokladu vystavíte fakturu během pár minut a klidně v barvách své značky, s logem nebo QR kódem. Vyzkoušet si to můžete zdarma na dva měsíce – a pokud máte do pěti stálých klientů, nic neplatíte ani potom. Jestliže se vám firma rozroste, jednoduše přejdete na vyšší tarif.


















