metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 32 °C

Sobota 27. července 2024. Svátek má Věroslav

Jaká reklama Pražanům vadí nejvíce: průzkum přinesl zajímavé informace

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
V Praze se vyskytuje velké množství reklamních ploch. O jejich regulaci se snaží Magistrát hl. m. Prahy, který proto vytvořil vyhlášku č.20/2020 Sb. Ta by logicky měla reflektovat potřeby samotných Pražanů. Bohužel se ale Praha zaměřila na typ reklamy, který jejím obyvatelům vadí nejméně.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jaká reklama Pražanům vadí nejvíce: průzkum přinesl zajímavé informace | foto: Magistrát hl. Města Prahy

Podle nezávislého průzkumu „Jak Pražané vnímají reklamu ve veřejném prostoru“, který realizovala agentura Ipsos pro Sdružení českých firem venkovní reklamy (SČVR), vyplývá, že Pražanům překvapivě nejvíce vadí video reklamy na internetu (obtěžují 80 % Pražanů), dále pak reklamy v televizi (74 %) a reklamní příspěvky na sociálních sítích (60 %). Je zajímavé, že venkovní reklama (OOH) je až na konci a vadí nejméně (29 %).

Pokud se zaměříme na jednotlivé formáty OOH reklamy, nejvíce Pražanům vadí billboardy/bigboardy a také reklamy na sloupech veřejného osvětlení. Reklamní plachty a malby na fasádách obtěžují jen 28 % Pražanů. Více než čtyři pětiny Pražanů (83 %) by tak uvítaly regulaci OOH reklamy. Nejčastěji by se podle nich měla vztahovat na billboardy, bigboardy a reklamy na sloupech veřejného osvětlení.

Magistrát však svojí vyhláškou zakázal jen reklamní plachty, kterých je nejméně a Pražanům zásadně nevadí. Zákaz reklamních plachet pobouřil také majitele domů, kteří z jejich příjmů své domy rekonstruují. „Kvůli hluku a prašnosti nemůžete v domě na frekventované ulici otevřít okna. Reklamní plachta je tak pro naše obyvatele vhodnou ochranou. Navíc nájemníci, kteří jsou většinou sociálně slabší, mohu mít díky reklamní plachtě snížený nájem,“ říká pan Janikovič, předseda SVJ jednoho z domů, který je již 18 let využívám pro reklamu.

Výsledkem nekoncepčního jednání města je diskriminační nařízení č. 20/2020 Sb. na regulaci reklamních plachet, které je nyní předmětem správního řízení ÚOHS. Současné vedení Prahy by si tak mělo vzít příklad ze získaných dat a názorů občanů a začít s regulací především u sebe. Není tajemstvím, že právě na městských pozemcích a infrastruktuře je nejvíce reklamních ploch.

„Reklamní plachty jsou většinou v místech, kde je velký hluk a výrazně se tam práší. Navíc sociálně slabším skupinám občanů velmi pomáhají příjmy z těchto reklam, které poté kompenzují pro ně vysoký nájem. Proto se ptám, proč se vyhláška zaměřila zrovna na reklamní plachty, které Pražanům nevadí,“ říká Josef Soušek ze SČVR.

V kontextu boje magistrátu proti vizuálnímu smogu je nepochopitelné, že je to sám magistrát, který nově buduje síť digitálních obrazovek na zastávkách MHD. Přitom digitální reklama je mnohem agresivnější a zvyšuje jak vizuální, tak světelný smog.

Cílem tohoto výzkumu bylo získat informace o tom, do jaké míry různé typy venkovní reklamy nejvíce obtěžují Pražany.

Hlavní zprávy

První várka závěrečné řady Cobra Kai je na Netflixu. Přídavek dorazí až v listopadu

Strážce streamu
vydáno 26. července 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Trochu kalkul, trochu podraz a skoro určitě chytrá marketingová strategie. Tak by se dal označit aktuální krok streamovací platformy Netflix, která si...  celý článek

Rád bych navázal na generaci Bobka a Křesťana a vrátil do Česka country muziku, říká Marpo

vydáno 26. července 2024  5:00

Otakar Petřina ml., alias Marpo, je na české hudební scéně známý už léta. Se svou kapelou Troublegang udává směr rapové scéně. Teď se ale pustil do nových...  celý článek

Peníze máme, s fyzičkou je to horší! Češi utrácejí za elektrokola klidně desetitisíce

vydáno 25. července 2024  5:22

Podle odhadů poradenské skupiny Moore Czech Republic se ekonomický optimismus Čechů mírně snižuje. Přesto jsou ochotní za leccos utrácet. Například za...  celý článek

Nejočekávanější komiksový snímek roku je tu. Na úspěchu Deadpoola vydělají fandové i producenti

vydáno 24. července 2024  15:56

Výbuchy, kulky i utržené končetiny létající vzduchem, proklatě černý humor. To vše nabídla v kinech dvojice snímků Deadpool (2016) a Deadpool 2 (2018)....  celý článek