Jedním z takových aut je malý městský vůz Peugeot 208. Ten je už mnoho let je jedničkou v rámci produktové nabídky Peugeotu v Evropě, a ještě donedávna dokonce vládl celému evropskému trhu z hlediska všech značek. Za tento úspěch vděčí Peugeot 208 svému svěžímu designu, dynamickým jízdním vlastnostem i bohaté nabídce asistenčních systémů. Mimochodem už při svém uvedení na trh získal Peugeot 208 nejprestižnější ocenění v automobilovém průmyslu, Evropské auto roku 2020. Dalším plusem tohoto modelu je jeho prostorný interiér v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry, díky kterým je ideálním vozem do městského provozu.
Aby se automobil dobře prodával, je třeba klientům nabídnout široký výběr pohonů. Na tom si Peugeot 208 odjakživa zakládal. Ještě před půlrokem se dal pořídit s benzínovým motorem ve třech výkonových variantách od 75 po 130 koní, s osvědčeným dieselovým agregátem i jako stoprocentní elektromobil. Pak se ale nad dieselem začaly stahovat mraky a tento pohon z nabídky oblíbeného modelu zmizel. Na jeho místo nastoupil mild-hybrid. U takto malého vozu se možná implementace hybridního systému může zdát jako příliš drahé a komplikované řešení, nicméně k Peugeotu 208 se vyloženě hodí. Jedná se totiž o technologii, která je lehká, cenově dostupná a velice účinná.
Mild-hybrid má oproti plug-in hybridu mnohem menší baterii a s tím související i váhu. Zatímco plug-in hybrid váží o přibližně 300 kg více než srovnatelný benzínový vůz, u mild-hybridu se jedná asi o 70 kg navíc. Malá baterie sice nestačí na to, aby utáhla celé auto, pomáhá však účinně hospodařit s palivem. Nenabíjí se ze sítě, ale používá výhradně energii, kterou si vůz sám vyrobí. To se daří hlavně v městském provozu, kdy vůz často brzdí a zase se rozjíždí. Energie, která při brzdění vzniká, se rekuperací vrací. Hybridní systém tvoří benzínový motor PureTech, který je spojen s automatickou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s benzínovým motorem, což představuje 20 g CO2/km. Na každé stovce ujetých kilometrů tak ušetříte asi litr paliva, ve městě dokonce dva litry.
Dalšími výhodami mild-hybridního pohonu jsou skvělá dynamika, komfort a plynulost jízdy či snadné manévrování. A jaká je cena? Za Peugeot 208 Hybrid s automatickou převodovkou e-DCS6 zaplatíte 489 000 Kč, pětiletou záruku přitom máte v ceně.