metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 30 °C

Středa, 19. června 2019. Svátek má Leoš.
Zrcadlo, zrcadlo, pověz, co mi nejvíce sluší.
Větší foto
Zrcadlo, zrcadlo, pověz, co mi nejvíce sluší. | foto: Profimedia.cz

Mileniálové vyžadují rtěnky od robota i boty z 3D tiskárny

27. května 2019  11:55 David Halatka Metro.cz
Chytrá aplikace vám „vezme míry“ a třeba i doporučí vhodný doplněk. V teple domova.

Do pár let možná budou létat auta. Ovšem již nyní vystrkují růžky futuristické aplikace, které vás „oblečou“. Jednu z nich rozjela japonská společnost Zozotown. Ta vytvořila aplikaci Zozosuits, která si i přes webovou kameru oskenuje přesné míry zákazníka. Ten obdrží oděv, který sedí na milimetr přesně. Cesta z výrobní linky až ke klientovi přitom trvá maximálně deset dní.

Dalším zajímavým inovátorem je americký prodejce Sam’s Club, jenž vyvinul aplikaci, která využívá strojové učení a data o předchozích nákupech zákazníků, čímž dovede automaticky doplňovat jejich nákupní seznamy.

Nákupy s implantáty

  • Společnost Rondo Data se ptala respondentů, jak by chtěli platit v budoucnu.
  • Nejvíce, 43 procent lidí, nejraději platí kartou.
  • Hotovosti se nechce vzdát 26 procent.
  • 10 procent lidí by platilo telefonem, devět procent čipem implantovaným v ruce.

„Nejmladší spotřebitelská generace, mileniálové, tyto možnosti od prodejců dokonce vyžaduje,“ komentuje revoluci v oblékání Ondřej Dědina z tuzemské IT firmy Mibcon. „Naše zkušenosti ukazují, že se již každý pátý prodejce vážně zajímá o nákup technologií, které umožňují sestavovat nabídky zákazníkům zcela na míru,“ dodává Dědina s podotknutím, že revoluce dorazila i do Česka. Jmenovitě jde o aplikaci české společnosti Blue Dynamic. „Naše aplikace, jíž říkáme zrcadlo, přizpůsobuje nabídku tomu, kdo ji právě sleduje, což nabízení zboží činí mnohem efektivnější,“ říká Karel Pecl ze společnosti Blue Dynamic. „Pokud se před ‚zrcadlo‘ postaví například vousatý muž, nabídne mu zastřihovač vousů, ženě zase doporučí vhodnou rtěnku k doplnění jejího outfitu,“ dodává.

„Člověk se do obchodu nebude vracet proto, že si tam koupí zboží. To si může koupit kdekoliv. Půjde mu o personalizovanou nabídku nebo zážitek,“ podotýká britský futurolog Matthew Brown. „Například budeme boty přímo tisknout v obchodech na 3D tiskárnách. To bude ta přidaná hodnota a důvod, proč se do obchodu zase vrátit,“ vykresluje budoucnost futurolog Brown.

Komentáře

Hlavní zprávy

Nechtějte po mně, abych udělala Lízu Simpsonovou, říká muzikálová herečka

Ivana Korolová
vydáno 19. června 2019  13:37

V nakažlivém rytmu svižného elektropopu jí přibývají hlasy v hitparádách i počty zhlédnutí vydařených klipů. Ivanu Korolovou zkrátka už nebudeme znát...  celý článek

Vyhrajte báječnou cestu pro dva a leťte ještě ten samý den

Amsterdam
vydáno 19. června 2019  10:51

Jste dost akční? Máte rádi bláznivé nápady? Pak je tato soutěž pro vás jako dělaná. Sbalit kufr a přijít na určené místo v daný den není tak těžké....  celý článek

Pozor na křeče při plavání i nebezpečné skoky do vody

Ilustrační snímek
vydáno 18. června 2019  16:28

Léto začíná a aktivity s ním spojené, jako je jízda na kole, plavání či turistika, jsou v plném proudu. Pohyb je skvělou volbou, avšak tradičně s sebou...  celý článek

Tuzemský zaměstnanec je za hubičku. Pro svět stále zůstáváme levnou montovnou

Ilustrační snímek
vydáno 18. června 2019  13:44

Česká republika obsadila v celoevropském žebříčku agentury ManPower, který mapoval země ideální pro podnikání, jedenácté místo. Náš trh práce je pro...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám