metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 4 °C

Pátek, 5. března 2021. Svátek má Kazimír.
Vinohradská
Větší foto
Vinohradská | foto: MPP

Modernizace Vinohradské se komplikuje. Náměstek pro dopravu ji kritizuje

12. března 2019  14:36,  aktualizováno  16:36 Filip Jaroševský Metro.cz
Rekonstrukce tramvajového úseku ve Vinohradské ulici, která započala v sobotu, má za sebou první zádrhel. Opravu mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí totiž hned v prvních dnech zkomplikovala havárie inženýrských sítí.

„Takže jsme měli vlastně výluku ve výluce. Ale zvládli jsme to. I proto patří všem dopravákům, kteří se na řešení této opravdu složité situace podíleli, velký dík,“ uvádí tiskový odbor dopravního podniku. 

Rekonstrukce, kvůli které musejí Pražané jezdit náhradními autobusy, však není příliš po chuti náměstkovi primátora pro dopravu Adamu Scheinherrovi. Ten se nechával před rekonstrukcí slyšet, že se se svým týmem snažili práce co možná nejvíce urychlit. O víkendu však na svém facebookovém profilu opravy již otevřeně kritizoval.

Zastávky Vinohradské

V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem čtyři zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Jako definitivní bude dokončena pouze zastávka Italská ve směru do centra, kde bude nástupní ostrůvek. Ostatní se budou dodělávat až po rekonstrukci.

„Nejsem příliš spokojen s tím, že proběhne v některých částech jen v dočasném řešení a některé povrchy a zastávky budou dostavěny až rok poté. Bohužel jsme v tomto rozběhlém projektu již nemohli dostatečně zaurgovat koordinaci prací, kterou se nedařilo mým předchůdcům podchytit. Stav tramvajové trati už neumožňuje výluku odkládat,“ vysvětluje Scheinherr s tím, že práce samy o sobě byly již o rok posunuté.

„Výluka byla původně naplánována souběžně s opravou ulice Seifertovy. Po Vinohradské bude následovat velmi významná výluka v Nádražní ulici, na jejíž koordinaci aktuálně intenzivně pracujeme,“ dodává Scheinherr.

Pro automobily je Vinohradská jednosměrně průjezdná ve směru z centra, tramvaje jsou zase odkloněny Korunní ulicí. Podle generálního ředitele a předsedy představenstva dopravního podniku Petra Witowského se tramvajová trať ve Vinohradské ulici z velké většiny nachází v podobě z roku 1980 bez dalších oprav. To si podle něj vybíralo svou daň na opotřebení kolejí. „Celkové náklady na modernizaci jsou zhruba 190 milionů korun. Po nových kolejích se Pražané projedou 12. července,“ doplňuje Witowski.

V prvních dnech výluky jsou na nejfrekventovanějších místech k dispozici cestujícím informátoři v reflexních vestách.

Včera pak v ulici usměrňovali dopravu také pražští strážníci. Dopravní situace je zde doposud poměrně klidná. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Jak se stát hodinářem. Nesmí chybět nadšení a pevná ruka

Hodináři z Podskalí: Faruk Mahrezi a Zdeněk Rott
vydáno 4. března 2021  21:59

Jak se z elektrikáře a hodinového manžela či státního úředníka stane šikovný hodinář? Někdo změní profesi, protože musí. A pak jsou tu tací, kteří kvůli...  celý článek

Nový šedočervený kabát má už také jedna tramvaj

Polep tramvaje Škoda 14T Elektra.
vydáno 4. března 2021  9:52

V dílnách dopravního podniku Praha (DPP) bylo živo. Tramvaj Škoda 14T tu totiž jako vůbec první svého druhu fasovala nový šedočervený vizuál Pražské...  celý článek

Pytle s odpadky stříkejte dezinfekcí, radí Pražské služby

Ilustrační fotografie
vydáno 4. března 2021  6:58

Vzít, strčit do plastového pytlíčku, zauzlovat ho, pak ho strčit do druhého sáčku, ten taky zauzlovat a vyhodit do popelnice. Tenhle komplikovaný, nicméně...  celý článek

Praktičtí lékaři očkují bez humbuku. Pacienty dobře znají

Lékař Petr Šonka
vydáno 3. března 2021  17:53

Nad debatami kolem očkování a vakcín kroutí mnozí praktičtí lékaři nevěřícně hlavou. Nechápou například odpor vůči produktu od firmy AstraZeneca. „Po...  celý článek

Vaše fotky z Prahy