metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 24 °C

Neděle, 26. května 2019. Svátek má Filip.

Mosteckým okruhem jsme prohnali 300 koní

2. května 2019  16:25 Petr Holeček Metro.cz
Vyzkoušeli jsme při ostré jízdě nový vrchol řady Renault Mégane. Trophy je ostrý Francouz.

Rozevlátý Syčák. Rtuťovitá Synergie. Rezonující Střeva. Zkratka v názvu nové generace francouzského hot-hatche z dílny Renault Sport může znamenat všechno. Záleží na tom, jak s R. S. Trophy jedete. Pokud dobržďujete z dvousetkilometrové rychlosti do ostré pravé zatáčky první šikany mosteckého autodromu, dojde i na ta rezonující střeva.

Na verzi Trophy jsme se vyloženě těšili, zvláště poté, když jsme téměř před rokem v Mostě zkoušeli klasickou ostrou verzi R. S. Oproti ní je tento rošťák ještě ostřejší, a to díky podvozku Cup a zvýšenému výkonu na 300 koní. Co se týče řidičských parametrů, je tohle auto mnohem zajímavější, rychlejší a také dražší. Oproti Mégane R. S. o stovku tisícovek.

Nová verze osmnáctistovky s turbem má nyní vedle 300 koní až 420 Nm. Vyzkoušeli jsme ho ve spojení s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. I tenhle kousek má jako klasické R. S. systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče mají hydraulické dorazy, a zatímco u klasiky R. S. je podvozek Cup za příplatek, tady je dodáván standardně. Vyznačuje se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19" disků kol z lehkých slitin, přičemž ty lze ještě odlehčit speciálním vrtáním. Pokud si připlatíte za přední skořepinová sedadla Recaro čalouněná materiálem Alcantara, máte hot-hatch jako z pohádky.

Tužší podvozek, samosvor, skvělé brzdy. Už tak musíme Trophy pochválit. Jenže technici z Renault Sport chtějí ještě více – například rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 tisíc ot./min., spoléhá na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření o třetinu ve srovnání s klasickým ložiskem. To nejenže zvyšuje reakci turba, ale má také dobrý vliv na snížení odporu proudění plynů ve výfuku. Technologie převzatá z F1 v autě, které můžete mít doma? Milé.

A ještě jedna poznámka. Koncový tlumič výfuku je nyní nově vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev. A ten stojí za to.

Mégane R. S. Trophy přijde na 841 tisíc korun, varianta s automatickou převodovkou EDC je za dalších 40 tisíc navíc. České zastoupení Renaultu věří, že podíl verzí Trophy na celkových prodejích verze R. S. bude až 40procentní.

Uvidíme, připlatit si těch 100 tisíc korun se podle nás opravdu vyplatí. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Pod dohledem zlatníků jsem si zkoušela vyrobit prstýnek. Povedlo se

Klasická šperkařina připomíná práci zubaře.
vydáno 25. května 2019  15:26

Do jejich obchodu v centru Prahy si zákazníci chodí především pro šperky vyrobené na zakázku. Redaktorka deníku Metro si vyzkoušela práci ve šperkařství...  celý článek

Veletrh vědy v Letňanech nabídne přes sto expozic a vstup zdarma

Veletrh bude otevřený vždy od 10 do 18 hodin.
vydáno 25. května 2019  14:34

Přehlídku, jež proběhne od 6. do 8. června v PVA EXPO, opentlí dvacítka přednášek, panelových diskusí a science show. „Významní čeští odborníci se letos...  celý článek

GALERIE: Nahlédněte do hradů a zámků, které vlastní soukromí majitelé

Karlova Koruna
vydáno 24. května 2019  14:48

Ve dnech 24. – 26. května proběhne na 21 památkách sdružených v Asociaci majitelů hradů a zámků řada kulturních a společenských akcí s cílem přiblížit...  celý článek

Astronaut Elton jde po krku Mercurymu. Uspěje také?

Film Bohemian Rhapsody oslavoval kapelu Queen.
vydáno 24. května 2019  13:02

Bohemian Rhapsody i cenami ověšená Lady Gaga dobyly před časem tuzemská kina. Může za to také mezigenerační šeptanda.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám