metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 6 °C

Neděle, 23. ledna 2022. Svátek má Zdeněk.

Mosteckým okruhem jsme prohnali 300 koní

  16:25
Vyzkoušeli jsme při ostré jízdě nový vrchol řady Renault Mégane. Trophy je ostrý Francouz.

Rozevlátý Syčák. Rtuťovitá Synergie. Rezonující Střeva. Zkratka v názvu nové generace francouzského hot-hatche z dílny Renault Sport může znamenat všechno. Záleží na tom, jak s R. S. Trophy jedete. Pokud dobržďujete z dvousetkilometrové rychlosti do ostré pravé zatáčky první šikany mosteckého autodromu, dojde i na ta rezonující střeva.

Na verzi Trophy jsme se vyloženě těšili, zvláště poté, když jsme téměř před rokem v Mostě zkoušeli klasickou ostrou verzi R. S. Oproti ní je tento rošťák ještě ostřejší, a to díky podvozku Cup a zvýšenému výkonu na 300 koní. Co se týče řidičských parametrů, je tohle auto mnohem zajímavější, rychlejší a také dražší. Oproti Mégane R. S. o stovku tisícovek.

Nová verze osmnáctistovky s turbem má nyní vedle 300 koní až 420 Nm. Vyzkoušeli jsme ho ve spojení s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. I tenhle kousek má jako klasické R. S. systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče mají hydraulické dorazy, a zatímco u klasiky R. S. je podvozek Cup za příplatek, tady je dodáván standardně. Vyznačuje se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19" disků kol z lehkých slitin, přičemž ty lze ještě odlehčit speciálním vrtáním. Pokud si připlatíte za přední skořepinová sedadla Recaro čalouněná materiálem Alcantara, máte hot-hatch jako z pohádky.

Tužší podvozek, samosvor, skvělé brzdy. Už tak musíme Trophy pochválit. Jenže technici z Renault Sport chtějí ještě více – například rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 tisíc ot./min., spoléhá na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření o třetinu ve srovnání s klasickým ložiskem. To nejenže zvyšuje reakci turba, ale má také dobrý vliv na snížení odporu proudění plynů ve výfuku. Technologie převzatá z F1 v autě, které můžete mít doma? Milé.

A ještě jedna poznámka. Koncový tlumič výfuku je nyní nově vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev. A ten stojí za to.

Mégane R. S. Trophy přijde na 841 tisíc korun, varianta s automatickou převodovkou EDC je za dalších 40 tisíc navíc. České zastoupení Renaultu věří, že podíl verzí Trophy na celkových prodejích verze R. S. bude až 40procentní.

Uvidíme, připlatit si těch 100 tisíc korun se podle nás opravdu vyplatí. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Tady býval ráj netuzexových československých hifi nadšenců

PRAHA? AHA!
vydáno 22. ledna 2022  23:08

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Youtuberská limuzína stojí. Žáci buštehradské školy se vozí raději ve svém

vydáno 22. ledna 2022  8:46

Na „buštěhradském hrádku“ se studenti učí nejen točit videa, ale také hrát a vytvářet počítačové hry. Pro některé to je splnění velkého snu.  celý článek

Nejen Hra na oliheň. Jižní Korea umí pro Netflix točit i kvalitní reality show

Strážce streamu
vydáno 21. ledna 2022  14:00

STRÁŽCE STREAMU Už jste stihli zkouknout všech osm dílů seznamovací reality show Peklo pro nezadané, která měla na Netflixu premiéru kolem vánoc? Pokud ne, tak to...  celý článek

Chcete-li jezdit autem s ELkovou SPZkou, musíte mít kde dobíjet. Teď je to však snazší

vydáno 21. ledna 2022  12:27

SPZka s písmeny EL vám zajistí spoustu výhod. Od parkování zdarma na modrých zónách, přes umožnění vjezdu tam, kam se ostatní vozy nedostanou, až po...  celý článek

Vaše fotky z Prahy