metro.cz

Počasí v Praze

7 °C / 19 °C

Sobota 24. září 2022. Svátek má Jaromír

Mosteckým okruhem jsme prohnali 300 koní

  16:25
Vyzkoušeli jsme při ostré jízdě nový vrchol řady Renault Mégane. Trophy je ostrý Francouz.

Rozevlátý Syčák. Rtuťovitá Synergie. Rezonující Střeva. Zkratka v názvu nové generace francouzského hot-hatche z dílny Renault Sport může znamenat všechno. Záleží na tom, jak s R. S. Trophy jedete. Pokud dobržďujete z dvousetkilometrové rychlosti do ostré pravé zatáčky první šikany mosteckého autodromu, dojde i na ta rezonující střeva.

Na verzi Trophy jsme se vyloženě těšili, zvláště poté, když jsme téměř před rokem v Mostě zkoušeli klasickou ostrou verzi R. S. Oproti ní je tento rošťák ještě ostřejší, a to díky podvozku Cup a zvýšenému výkonu na 300 koní. Co se týče řidičských parametrů, je tohle auto mnohem zajímavější, rychlejší a také dražší. Oproti Mégane R. S. o stovku tisícovek.

Nová verze osmnáctistovky s turbem má nyní vedle 300 koní až 420 Nm. Vyzkoušeli jsme ho ve spojení s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. I tenhle kousek má jako klasické R. S. systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče mají hydraulické dorazy, a zatímco u klasiky R. S. je podvozek Cup za příplatek, tady je dodáván standardně. Vyznačuje se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19" disků kol z lehkých slitin, přičemž ty lze ještě odlehčit speciálním vrtáním. Pokud si připlatíte za přední skořepinová sedadla Recaro čalouněná materiálem Alcantara, máte hot-hatch jako z pohádky.

Tužší podvozek, samosvor, skvělé brzdy. Už tak musíme Trophy pochválit. Jenže technici z Renault Sport chtějí ještě více – například rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 tisíc ot./min., spoléhá na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření o třetinu ve srovnání s klasickým ložiskem. To nejenže zvyšuje reakci turba, ale má také dobrý vliv na snížení odporu proudění plynů ve výfuku. Technologie převzatá z F1 v autě, které můžete mít doma? Milé.

A ještě jedna poznámka. Koncový tlumič výfuku je nyní nově vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev. A ten stojí za to.

Mégane R. S. Trophy přijde na 841 tisíc korun, varianta s automatickou převodovkou EDC je za dalších 40 tisíc navíc. České zastoupení Renaultu věří, že podíl verzí Trophy na celkových prodejích verze R. S. bude až 40procentní.

Uvidíme, připlatit si těch 100 tisíc korun se podle nás opravdu vyplatí. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Pracovní pohovor je pro matky hračka, pokud si sestaví mapu svých silných stránek

vydáno 24. září 2022  11:33

Během rodičovské dovolené je pro mámy i táty důležité zůstat v kontaktu se zaměstnavatelem a dále se vzdělávat.  celý článek

Základka ve Weberově dostane solární panely. Praha 5 chce být energeticky soběstačná

vydáno 24. září 2022  6:07

Recept, jak vyzrát na drahé energie a nespadnout do dluhů, nachází radnice Prahy 5. Už v květnu procházeli její pracovníci střechy základních škol a...  celý článek

Pátá řada Cobra Kai je opět boží. Z nenápadného sequelu Karate Kida je návyková pecka

Strážce streamu
vydáno 23. září 2022  14:00

STRÁŽCE STREAMU Značka Karate Kid je u nás známá především díky VHS kazetám. Právě ony jsou důvodem, proč na tomhle fenoménu vyrostla řada dnešních (nejen) pozdních...  celý článek

Šatníkoví šíbři operují na YouTube či TikToku. Radí nám, co máme nosit

vydáno 23. září 2022  6:18

Módní hra je na poli sociálních médií čím dál vyhledávanějším tématem. Elegánů, kteří se nebojí se svým šatníkem experimentovat, přitom v tuzemsku zase...  celý článek