Například projet trať Masarykova okruhu pod dvě minuty nebo získat na domácí půdě mistrovské body, což se jezdci italského týmu Guandalini Yamaha podařilo z 12 letošních závodů jen dvakrát. Kromě nabité konkurence musí totiž devětadvacetiletý jezdec často soupeřit i s nespolehlivou technikou. Poslední výsledky naznačují posun k lepšímu.
Druhou sezonu se vám plní sen, když závodíte v MS Superbike. Co všechno je potřeba k tomu, aby se český závodník do tohoto šampionátu dostal? Výsledky, jezdecká kvalita, kontakty, sponzor, štěstí?
Je potřeba od všeho trochu. Nebo spíše od všeho hodně. Mám za sebou výborné výsledky ve světovém poháru Superstock 1000. Umím italsky, mluvím tedy ústředním jazykem většiny týmů šampionátu. Mám za sebou sponzora a také disponuji za těch 22 let závodění zajímavými kontakty. Bez těchto věcí by to opravdu nešlo a já jsem moc šťastný, že se mi tohoto vysněného cíle podařilo dosáhnout.
Fotogalerie |
Zároveň však už druhou sezonu jezdíte na chvostu startovního pole. Je těžké udržet pozitivní přístup?
Není to úplně jednoduché. Na druhou stranu, v MS Superbike je to jezdecky hodně našlapané. Předjet jediného jezdce znamená výkon na úrovni vyhraného závodu ve třídě Superstock. Takže tak to beru a v případě, že mám s kým závodit, si to užívám. Věřím, že v dalších závodech sezony těchto soubojů o lepší pozice bude jen přibývat.
Je pro vás motivací mimo jiné posouvání vlastních hranic a limitů?
Určitě. Ze začátku sezony, kdy jsme se s motorkou hodně prali, jsem byl pomalejší než loni v týmu Kawasaki Grillini. To mě hodně štvalo, protože to znamenalo jezdit mnohdy pomalejší časy, než jsem jezdil ve slabší třídě Superstock. V posledních dvou závodech jsem byl ale přes vteřinu na kolo rychlejší než loni, což mě opět naplnilo alespoň částečným optimismem. Bylo by fajn se v průběhu sezony posunout ve srovnání s loňskými časy o další vteřinu.
Pro někoho je domácí prostředí výhodou, někoho svazuje. Jak to máte vy?
Je to úplně boží, že se jede v Brně. Zde jsem v polovině 90. let začínal, také jsem tu v roce 2009 zajel svůj první velký úspěch na světové scéně, a sice 3. místo ve světovém poháru Superstock 1000. Rozhodně mě to nesvazuje, spíše naopak motivuje. Jsem si vědom, že to bude náročné hlavně psychicky, ale jsem na to připraven.
S jakým výsledkem budete v Brně spokojený? Je cílem i zajet kolo pod magickou hranici dvou minut?
Pokud bych se měl zlepšit o vteřinu, znamenalo by to jet pod dvě minuty. Takže ano, je to jeden z cílů. Přál bych si, aby vše zafungovalo a já byl spokojený se svým výkonem. Pak by to mohlo být hodně dobré.
Už když jste jezdil v nižších třídách, byl váš fanklub v Brně nepřeslechnutelný. Podaří se na to po šesti letech navázat?
No, to se uvidí, ale věřím, že ano! Tímto bych chtěl všechny pozvat do kotle na tribunu C, kde bude mít náš fanklub hlavní stanoviště.
V rámci doprovodného programu se předvedete na jetsurfech. Už jste měl příležitost tento brněnský vynález vyzkoušet?
Ještě mi to časově nevyšlo, takže se obávám, že to bude ostrá premiéra až při samotné akci. Snad jsou na tom ostatní stejně.
Chodíte občas na přehradu a jak v Brně trávíte volný čas?
Volný čas, tak tahle slova moc neznám. Snažím se udržovat tréninkem, jak to jen jde. Ale samozřejmě je důležité i odpočívat. Někdy s přítelkyní Šárkou vyrazíme na Prýgl na kole na zmrzlinu, ale bohužel to není tak často, jak bych si představoval. Závodění v mistrovství světa je časově velmi náročná činnost, navíc když k tomu musí člověk řešit i administrativu, volných chvil už skutečně moc nezbývá.