náhledy
Cestující na historické lince č. 41
Autor: Archiv, Metro.cz
Vlečný vůz „Krasin“ - má jednu plošinu uprostřed, z níž se vchází do dvou oddílů. Plošina byla proti vnitřku položena níže, takže se fakticky jednalo o první částečně nízkopodlažní tramvajový vůz v pražské MHD. První vozy byly nasazeny do provozu v dubnu 1930 a brzy se staly jednou z nejoblíbenějších pražských tramvají všech dob.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210 - hlavní kontrolér, kterým se tramvaj ovládá. Pohyby velkou klikou mění rychlost jízdy i brzdění. Malá klička vpravo slouží pro změnu směru jízdy vpřed a vzad.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210 - táhlo ve voze obsluhuje průvodčí a dává signál řidiči. Ten odpovídá zvoncem, který ovládá nožním pedálem.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210 - táhlo se zvonkem (vpravo na stropě nad řidičem), které ve voze obsluhuje průvodčí a dává signál řidiči. Ten odpovídá zvoncem, který ovládá nožním pedálem.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210 - hlavní vypínač a ruční stěrač.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210 - táhlo (vlevo na stropě nad řidičem) pro stažení sběrače (pantografu).
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Historická tramvaj číslo 2210 - zásobník písku pro ruční sypání.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Ruční brzda v historické tramvaji číslo 2210. Vlevo od ní je spínací skříňka pro ovládání ukazatelů změny směru jízdy (blinkrů) a ovladač pro přehození výhybky na dálku.
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Trasa historické linky číslo 41
Autor: Josef Škvor, Metro.cz
Karolína Hubková před historickou tramvají
Autor: Metro.cz
Řidička tramvaje Karolína Hubková
Autor: Archiv, Metro.cz
Jednosměrný motorový vůz 3063 „ponorka“ z roku 1943 s vlekem „krasin“ z roku 1946
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorový vůz číslo 357 z roku 1915 s vlekem „krasin“ 1314
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dalším zástupcem řady tzv. „dvoutisícováků“ je motorový vůz 2239. Vlek „krasin“ z roku 1942 má číslo 1523
Autor: Archiv DPP
Tramvajovou dopravu z doby první republiky (1931 až 1939) reprezentuje motorový vůz číslo 357. Dobově odpovídá spřažení do soupravy s vlečným vozem „krasin“ číslo. 1314.
Autor: Archiv DPP
Muzeum městské hromadné dopravy v Praze - Vlečný vůz "krasin" z roku 1931.
Autor: Lukáš Bíba, iDNES.cz