Čeští muži jsou při seznamování opatrní. Bojí se zejména zoufalých žen a zlatokopek. Nebo to alespoň tvrdí jedna z českých seznamovacích agentur.
Láska přes internet50 Tolik procent Čechů nad 25 let považuje on-line seznamky za zcela samozřejmý způsob hledání partnera. Na druhou stranu 80 procent z nich má z prvních schůzek domluvených podobnými kanály negativní zkušenosti a roste jejich celková opatrnost. U mužů výrazněji než u žen. Vyplývá to ze statistik agentury Date2k. |
„Muži starší 35 let, kteří dojdou do fáze, že by se chtěli usadit a založit si rodinu, mají jasnou představu o partnerce. Vyžadují, aby byla vyrovnaná, aby měla uspořádané hodnoty a aby jejím jediným nenaplněným očekáváním byl ten správný muž pro život – tedy on,“ tvrdí Kristýna Mertlová, majitelka seznamovací agentury Date2k. „Právě proto se tolik bojí žen starších třiceti let, které označují za takzvané zoufalky, tedy ženy, které nehledají ideál, ale prostě někoho, kdo si je vezme a s kým si naplní touhu mít dítě,“ tvrdí dále.
Podle Mertlové se úspěšní muži také bojí, že narazí na protějšek, který budou zajímat jen proto, že mají hodně peněz. „Proto jsou na prvních schůzkách velmi opatrní, nedávají najevo svůj společenský status. Obecně se snaží, aby náklady na jednu schůzku nepřesáhly tisíc korun,“ říká Mertlová.
Lov on-line není zdarmaRoste počet stížností na internetové seznamky. Některé seznamky lákají nové zákazníky, aby zkusili jejich služby na měsíc za snížený poplatek. Že je ale potřeba se po zkušebním měsíci zase aktivně odregistrovat, zjistí zákazník většinou až ve chvíli, kdy mu z účtu odputují peníze za další členské období. Tato informace bývá často ukryta v obchodních podmínkách. |
Ženy mají jiné obavy. Například mají strach, že muž z on-line seznamky bude v reálu menší než ony. Další, z čeho mají strach, jsou takzvaní muži příživníci. „Ženy sice často hledají životní oporu, vtipné pohodáře, ale rozhodně ne někoho, kdo se k nim chce nastěhovat už při prvním seznámení. S takovými plány pánové dámy zaručeně odradí,“ říká Lenka Černá, výkonná ředitelka Annonce.
Podle Jany Kupkové, konzultantky v seznamovací agentuře Náhoda, také současnost přináší nové skutečnosti, které páry dřív neřešily. „Co já vnímám jako problém dnešní doby, jsou příliš úspěšné ženy manažerky, které velmi často zapomínají na svou ženskost. Většina mužů zpravidla při našem setkání zmíní, že chtějí ženu, která se umí usmát, která má smysl pro humor, která nosí sukni či šaty. A ne někoho, kdo se stále mračí, vše si bere osobně a jiné oblečení než kalhoty na ní neuvidíte,“ všímá si Kupková.