„Měli jsme se společností uzavřenou dlouhodobou smlouvu, před několika týdny jsme dali výpověď – bylo zjištěno, že ne všechny plochy jsou umístěny legálně,“ napsal deníku Metro Petr Vohralík z českobudějovické firmy Tomket.
Položili jsme několik dotazů i Eurobillboardu. Firma spravuje stovky billboardů po Česku, až na výjimky prý žádné ale nevlastní. „Naše společnost tudíž nemá a ani nemůže mít z této pozice jakékoliv povolení – není totiž ani na co,“ napsal Oliver Fischer, jednatel společnosti Eurobillboard Group.
Na dotaz, jestli si ověřuje, zda jsou stojany pro jejich reklamní zákazníky legální, už pan Fischer neodpověděl. Na dva stojany, které vyrostly v pražských Kunraticích u frekventované Kunratické spojky, jsme se zeptali na tamní radnici. „Jedná se o zcela nelegální reklamu bez souhlasu vlastníků pozemku, bez povolení silničního správního úřadu, bez stavebního povolení a zcela v rozporu s podobnými zařízeními,“ vysvětlil deníku Metro Martin Kubát, referent dopravy Úřadu městské části Praha-Kunratice.
Vymáhat po likvidaci škody po majitelích těchto černých staveb je podle radnice obtížné, prakticky k tomu není příležitost. „Co si vezmete na bílém koni? Teoreticky bychom mohli výdaje za likvidaci účtovat Praze 4, čtyřka zase onomu bílému koni,“ konstatuje Martin Kubát z kunratického místního úřadu.
Podle našich informací má likvidace nelegálních stojanů z konce minulého týdne další vývoj, rádi budeme čtenáře Metra o pokračování kauzy informovat.
Firmy téměř ze sklepa
|