metro.cz

Počasí v Praze

-1 °C / 3 °C

Pondělí 30. ledna 2023. Svátek má Robin

Dalších 10 fotografií v galerii
Michal a Kateřina | foto: Archiv M. N.

Na našich výletech musíme využívat speciální mapu, říká majitel legendární vejtřasky

  5:03
Chtěli jen budku na zahradu. Místo ní ale mají Pragu V3S a sní o cestě do Nepálu.

Celé to začalo zhruba před rokem. Michal Nedbal a jeho přítelkyně mají rádi Prahu, ale taky rádi tráví čas v přírodě. „Chtěli jsme jednoduché bydlení, chatu nebo kontejner. Pracovně jsme to nazvali budkou. Kačka má kousek od Prahy babičku. Na její obrovské zahradě stojí jen stodola, je tam neuvěřitelný klid. Promýšleli jsme různé varianty a zase je zavrhovali,“ vzpomíná Michal Nedbal na začátek jejich projektu.

Žádná varianta ale nebyla ideální, až Michal spíš jen z legrace navrhl, že si prostě koupí „vejtřasku“. „Kačka nevěděla, o čem mluvím. Ukázal jsem jí několik fotek. Její odpověď mě zarazila. Řekla, že se jí auto moc líbí. Jako malá si v jedné takové hrála,“ dál vzpomíná Michal.

Nadstavba POP - mobilní obvazovna

Dvojice ale přece jen nechtěla jen tak ledajakou pragu, protože plánovali vůz používat i jako karavan. „Vymysleli jsme si, co všechno v autě chceme: kuchyňku, nádrže na vodu, baterie, skříňky, kamna. To správné auto jsme nakonec našli na Slovensku. A k našemu překvapení v něm bylo vše, co jsme si přáli. Je z roku 1969 a jedná se o nadstavbu POP, což je mobilní obvazovna,“ popisuje Michal, který s přítelkyní vůz během jarního lockdownu trochu vylepšil. „Auto jsme zateplili ovčí vlnou, vybavili solárními panely a nechali vyrobit rozkládací postel,“ popisuje hrdý majitel.

Z původního plánu na „budku na zahradě“ nakonec sešlo. Dvojice totiž s pragou občas také vyrazí na výlety.

Interiér

„Trasy našich společných cest plánujeme po silnicích nižších tříd a poznáváme tak nová místa. K tomu využíváme speciální mapu pro nákladní vozy, abychom věděli, kudy můžeme a kudy ne. Musíme se totiž řídit výškovými a hmotnostními omezeními, pragovka měří 3,2 metru a váží 10 tun,“ popisuje drobné starosti majitel legendární pragy.

A protože pár zjistil, že jej cestování v padesát let starém voze baví, začali plánovat i trochu delší výlety. „Do pěti let chceme vyrazit na roční expedici. Bude to dlouhá cesta. Praga má totiž maximální rychlost 60 km/h. Cíl cesty není pevně stanoven, v průběhu let se určitě několikrát změní. Zajímá nás Asie, konkrétně Indie, Nepál,“ plánuje Michal.

Zateplování ovčí vlnou

Pár ale nemyslí jen na daleké cesty. Pragu si oblíbili a mají i další plány. Kromě expedice chtějí koupit vojenský vlek A3S a přestavět ho na saunu. „Celý projekt jsme nazvali ZPrahyDoPragy a rozhodli se inspirovat další, kteří by toužili po něčem podobném. Naším snem je postavit další auto, které bychom půjčovali kamarádům na přespání. Jak se nám daří a co zrovna s vejtřaskou podnikáme, lze sledovat na Instagramu @zprahydopragy a taky na Facebooku,“ uzavírá Michal.

Komentáře

Hlavní zprávy

Posilování české koruny vzbudilo zájem u cestovatelů, zájezdy se prodávají lépe

vydáno 30. ledna 2023  6:55

Koruna je vůči euru rekordně silná. Tuhle zprávu jste v posledních dnech nejspíš četli. Co to ale znamená? A jak dlouho to vydrží? Odpovědi najdete níže.  celý článek

Pod vodou zkoumáme vesmír, říká pro deník Metro lékař Svoboda. Přitahují ho extrémní podmínky

vydáno 29. ledna 2023  16:39

Rodiče z něj chtěli mít sportovce nebo chemika, Aleše Svobodu ale lákalo umění a divadlo. „S jedním představením jsme dokonce hráli i ve Slovenském...  celý článek

Okna, kterými není vidět ven. Na jedné pražské křižovatce taky žijí lidé

Praha? Aha!
vydáno 29. ledna 2023  10:24

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Stínadelská tajemství opět ve stopách Rychlých šípů. S dětmi a baterkami na Malou Stranu

vydáno 28. ledna 2023  14:24

„Za Mříží je park, v tom parku černý rám, v tom rámu plno vran, celé hejno vran, černočerných vran. Pozor si dej, ať nezůstaneš stát, ať nezůstaneš sám,...  celý článek