metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 11 °C

Středa 28. září 2022. Den české státnosti

Větší foto
V Nádražní ulici se stále pracuje. | foto: DPP

Náhradní autobusy zamotají cestujícím hlavy. Pojedou už z Knížecí

  19:27
Naplánovat tramvajovou výluku tak, aby se v ní všichni zúčastnění vyznali, není nic jednoduchého. Své o tom vědí pracovníci dopravního podniku, kteří se v pondělí po dokončení části oprav chystají znovu obnovit provoz tramvají mezi Hlubočepy a Barrandovem.

Cestujícím by mohl zamotat hlavy například fakt, že náhradní autobusy ze Smíchova budou vyrážet z Knížecí. „Provoz tramvají bude obousměrně přerušen již jen v úseku Smíchovské nádraží a Hlubočepy. Mezi Sídlištěm Barrandov a Hlubočepy zavedeme nepřetržitý provoz tramvají na lince číslo 32. V Hlubočepech cestující přesednou na náhradní autobusovou dopravu X12, která bude od 1. června vedena po nové trase Hlubočepy – Na Knížecí. Přestup na metro proto bude možný jen ve stanici Anděl, vestibul Na Knížecí, nikoli na Smíchovském nádraží, jak tomu bylo doposud,“ říká pro deník Metro vedoucí oddělení komunikace dopravního podniku Daniel Šabík.

Tramvají až do Slivence
Druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici je součástí jedné z nejrozsáhlejších investičních akcí, jakou dopravce letos provede. Během té první, jež začala 14. března, dopravce na barrandovské smyčce vybudoval napojení chystané tratě do Holyně a Slivence a opravil tramvajovou trať v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov. Druhá etapa prací v Nádražní ulici bude pokračovat až do konce letošního října. Rekonstrukční práce budou během ní probíhat nejen na tramvajové trati, ale i na vozovce, chodnících a mostě nad železniční tratí. „Chodníky, povrchy vozovek a most nad železniční tratí Praha–Plzeň, který pochází z roku 1988, opraví Technická správa komunikací,“ dodává mluvčí dopravce Aneta Řehková.

Nádražní rozkopávají podruhé
Přípravné práce začaly v Nádražní ulici již loni v létě na přeložkách kanalizace a kabelovodu. První etapu prací zahájil dopravce letos hned na několika místech současně. V úseku od smyčky Smíchovské nádraží až po výjezd z podzemního parkoviště, kde se nyní prodávají koberce, vyměnil na trati panely a kolejnice. V tomto úseku je v budoucnu v plánu rozsáhlá investice do smíchovských terminálů.

„Proto je potřebné zajistit bezproblémovou sjízdnost tratě s životností deset až patnáct let. Nově je trať navíc vedena v těsném sousedství vedle železniční tratě, nikoli prostředkem ulice, jako to bylo dříve. Výhodou tohoto řešení je úplné oddělení tramvajové dopravy od silničního provozu. Navíc dojde ke snížení hluku, což jistě ocení obyvatelé páté městské části,“ uvádí pro Metro dopravní podnik.

Miliony na Knížecí
U Lihovaru nyní dopravce provádí prvotní přípravy pro stavbu Dvoreckého mostu a založí pro něj i takzvaný kolejový trojúhelník či triangl. Po zprovoznění tratě v Nádražní ulici plánuje dopravce navázat letos na podzim také revitalizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. Dopravce tedy podle odhadů v Praze 5 investuje do modernizace dopravní infrastruktury přes 550 milionů korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

Strach z vysokých účtů vede také k energetické vynalézavosti

vydáno 27. září 2022  13:04

Úřad vlády objevil Ameriku? V rámci úspor namontují ve Strakově akademii pohybová čidla a vymění staré žárovky za úsporné.  celý článek

V metropoli spustila povolební tancovačka. Křeslo primátora se hned neobsadí

vydáno 26. září 2022  18:55

Praha sobě v nové pražské koalici? To je zbytečné, stačí nám Starostové a Piráti, tvrdí vítězné Spolu.  celý článek

Zábradlí mizí z Náměstí Míru. Dejte pozor, zatím jenom po kouskách

vydáno 26. září 2022  5:11

Konec přebytečných klandrů započal. Překážky mizí i tam, kde to místní celkem dost překvapuje.  celý článek

Famózní premiéra v pražských Arkádách: unikátní Peugeot e-Legend poprvé v Česku!

vydáno 25. září 2022  18:32

V OC Arkády Pankrác se udála nevídaná věc. Ukázal se zde koncepční vůz, který nemá obdoby. Je autonomní, což znamená, že dokáže řídit zcela sám (i když...  celý článek