Čtenáři deníku Metro jsou pro nás bezednou studnicí nápadů. Příkladem budiž Rudolf Paldus, který upozornil na zajímavost z Klánovic. „Obracím se na vás s dotazem ohledně registrační značky pražského dopravce Stenbus. Všiml jsem si, že jsou na jeho autobusech k vidění speciální stenbusácké espézetky. Nedalo by se zjistit, jak dlouho je mají? A existuje třeba nějaké pravidlo, podle kterého se v Praze určuje, jak mají espézetky pražských busů vypadat?“ ptá se Paldus.
S vysvětlením pro deník Metro obratem přispěchal mluvčí organizátora pražské dopravy ROPID Filip Drápal. Podle něj dopravce Stenbus používá speciální espézetky pro své vozy již zhruba rok.
„V systému Pražské integrované dopravy je to prozatím ojedinělá aktivita, takže jsme dosud neměli potřebu to jakkoli řešit či regulovat. Nicméně ale věříme v soudnost dopravců, že se v budoucnu vyvarují problematických kombinací. Kupříkladu nějakých hanlivých textů a podobně,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal. Na téma registračních značek na přání si deník Metro povídal i s jednotlivými dopravci. Samotný Stenbus se ústy svého jednatele Lukáše Jiráska omluvil s vysvětlením, že informace o firmě médiím za žádných okolností nepodává. Sdílnější byli zástupci dopravce Martin Uher, jehož Solarisy i Mercedesy pendlují mezi smíchovským nádražím, Mníškem pod Brdy a Příbramí.
„Značky na přání jsme nikdy neměli ani to v nadcházejících letech neplánujeme. Nevidíme k tomu důvod a platit tisíce za speciální espézetky nám připadá vyloženě zbytečné. Značky máme automaticky vygenerované od příslušného úřadu. A co se týče podložek, které bychom si také teoreticky mohli přizpůsobit na míru, u těch to vidíme podobně,“ komentuje pro Metro Martin Uher mladší. Registrační značku na přání si mohou pořídit majitelé autobusů na základě žádosti podané na městském či obecním úřadě v místě, kde je vozidlo registrované. Cena značky na přání je pět tisíc korun za jednu tabulku. Pokud byste tedy rádi prémiovou espézetku například na osobním automobilu či na zmiňovaném autobusu, je nutné si přichystat deset tisíc korun. Podobný postup však neplánují ani v dopravním podniku.
„Naše autobusy jsou registrovány v rámci registru vozidel v běžném režimu jako kterákoli jiná vozidla, tudíž volba přidělení registračních značek je plně v kompetenci daného úřadu,“ říká pro Metro mluvčí největšího pražského dopravce Aneta Řehková.
Registrační značky slouží i jako reklamní plochy pro firmy a nejrůznější instituce.
|