metro.cz

Počasí v Praze

-6 °C / 0 °C

Sobota, 19. ledna 2019. Svátek má Doubravka.
Škoda Karoq - oproti kodiaqu je samozřejmě menší, ale má i jiná přední a zadní...
Dalších 5 fotografií v galerii
Škoda Karoq - oproti kodiaqu je samozřejmě menší, ale má i jiná přední a zadní světla. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Nakreslili ji Čechům na míru

9. prosince 2017  15:12 Petr Holeček Metro.cz
Typická škodovka. Trochu fádní, ale perfektně vymyšlená a zpracovaná.

SUV, a ještě od Škodovky. Dvě mouchy, které Češi chtějí lapit jednou ranou. Boom vyvýšených aut jede dál, a pokud je pro někoho model Kodiaq od Škody moc velký a drahý, mohou od července objednávat menšího bratra: karoq. Ten v modelové řadě automobilky figuruje jako nástupce yetiho – je delší o 16 cm (4,38 m), o 3,5 cm širší (1,84 m) a kufr, na jehož parametry Češi u Škody tak rádi slyší, se zvětšil o 106 litrů, na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech má objem až 1630 litrů. A když si objednáte variabilní sedačky VarioFlex (prostřední jde například zcela vyndat), má prostor zavazadelníku od 479 do 588 litrů. Po vyjmutí sedadel se prostor rozšíří až na 1810 litrů, takže z karoqu můžete mít malý náklaďák. Pro srovnání, základní objemy kufru v nové Octavii Combi jsou podle výrobce 610 litrů, kodiaq má 650 litrů.

Ale nejen kufr dělá auto a ví to zřejmě i téměř 1500 lidí, kteří si karoq už koupili. Je to především velmi dobře se chovající malé SUV, které nijak neprovokuje, nijak zvlášť tím pádem ani nenadchne, ale od toho jsou na trhu malé, designově rozmáchlé crossovery. Za všechny jmenujme Toyotu CH-R. Škoda Karoq tancuje na písničku, kterou Češi rádi slyší – hodně se do ní vejde, je prostorná, pohodlná a je to škodovka. S úspěšným kodiaqem jsou si ostatně velmi podobní. Na rozdíl od Seatu Ateca, což je přímý koncernový sourozenec karoqu postavený na modulárním podvozku MQB.

Fotogalerie

K testu jsme si půjčili motorový střed – šestnáctistovku TDI s 85 kW a automatickou sedmistupňovou spojkou DSG. V nabídce jsou přitom i litrové tříválce a 110kW dvoulitry, které jsou jako jediné spřažené s pohonem všech kol. Testovaný motor, jinak skvěle odhlučněný, držel otáčky v rozumné výšce i při nízkých rychlostech, žádné zbytečné podřazování. Vysokou dynamiku nečekejte, to ani od 85kW motoru nejde, spotřeba by však mohla být nižší. Jízda po Praze ji drží na sedmilitrové hranici. Rychlý průjezd zatáčkou nečiní karoqu takové potíže jako většímu kodiaqu, jednoduchá zadní náprava však přispívá ke srovnání s modelem Yeti – třebaže podvozek žehlí nerovnosti českých silnic celkem dobře, třeba na kostkách a k tomu navíc při zatáčení auto nervózně poskakuje. A to jsme měli obuté rozumné sedmnáctipalcové gumy.

Velkou pochvalu však zaslouží v interiéru ergonomie ovládání a také vnitřní prostor celkově – i pro rodinu na rozdíl od malých crossoverů auto pohodlně stačí.

Nejlevnější stojí s litrovým motorem 530 tisíc, testovaná dieselová šestnáctistovka s automatem je za 685 tisíc. Základní výbava je přitom docela bohatá.

Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Petra Justa: Pod Tatrami

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 19. ledna 2019  5:55

Slovensko je stále výrazně ovlivněno loňskou vraždou novináře Jána Kuciaka, píše Petr Just ve sloupku pro deník Metro.  celý článek

Zranění z Troji mohli dostat peníze dříve

Lávka v Troji padla v prosinci 2017. Oběti jsou dodnes bez koruny.
vydáno 18. ledna 2019  12:20

Oběti pádu trojské lávky dostanou zatím jen zálohu. Pojišťovna ji navíc možná vyplatí později, než slibují radní.  celý článek

Nový hlas v devíti stanicích metra

Stanice metra Budějovická
vydáno 18. ledna 2019  5:55

Hlášení pro nevidomé mají premiéru na Muzeu, Jinonicích i Karlově náměstí.  celý článek

Mladí filozofují, staří rovnou třídí

Ilustrační snímek
vydáno 17. ledna 2019  13:25

Sáčky, plastové krabičky, papír. Na třídění odpadu jsme kabrňáci.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám