metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 25 °C

Pondělí 8. srpna 2022. Svátek má Soběslav

Větší foto
Jak objet nábřeží Kapitána Jaroše, ukazuje video. | foto: TSK

Nejen rozkopávají, ale i radí. TSK poprvé výrazně využívá Facebook

  9:38
Donedávna se Technická správa komunikací (TSK), jež má v metropoli na starosti ty nejdůležitější opravy v ulicích, spoléhala při komunikaci s Pražany hlavně na média, svůj web a krátké zprávy na sociální síti Twitter. V posledních dnech ale chrlí na svůj čerstvě založený facebookový profil jednu fotku, návod či video za druhým.

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové mají o zdánlivě nepříliš atraktivní stránku zájem stovky tisíc lidí. Ti pak TSK dělají nemalou službu – šíří informace dál. „Lidé často sdílejí informace, které se jich přímo dotýkají. A protože se pohybují v okruhu přátel a ve skupinách lidí se stejnými zájmy i životním stylem, šíří se informace díky sociálním sítím dál až k těm lidem, které potřebujeme informovat,“ říká Lišková.

Dvěma příklady za všechny jsou videa k rekonstrukci povrchu vozovky na nábřeží Kapitána Jaroše a také právě běžící informační kampaň připravená na rekonstrukci Vídeňské ulice. „Natočili jsme čtyři videa, v nichž jsme týden dopředu informovali o připravovaném omezení s objízdnými trasami. Domluvili jsme se na spolupráci s městskou částí Praha-Kunratice, která nám hodně pomohla při dalším šíření potřebných informací. Tyto příspěvky následně sdílely profily dalších okolních městských částí a nejrůznějších zájmových skupin. Výsledkem byl zásah sedmdesáti tisíc lidí během pěti dnů, a to pouze prostřednictvím videí na Facebooku,“ shrnuje vedoucí oddělení styku s veřejností TSK Petr Jansa.

Podle ředitele instituce Jozefa Sinčáka si lidé díky lepší komunikaci na sociálních sítích udělají také lepší přehled o tom, co má a co nemá správa komunikací v Praze na starosti. Jinými slovy tak nebudou na její pracovníky „házet“ věci, které udělal někdo jiný. Podle Jansy je si však TSK vědoma toho, že s nárůstem zpětné vazby přibude i kritika. „Sociální sítě k tomu doslova svádějí, zvláště v případě, že naše práce přináší lidem komplikace v běžném životě. Zatím ale máme s reakcemi na profil pozitivní zkušenost a věříme, že lidé, které stav Prahy zajímá a chtějí konstruktivně přispět ke zlepšení situace, budou převažovat,“ doufá Jansa. „Jsme si vědomi, že každá síť má specifika a své fanoušky. Nejde jen kopírovat jeden text kamkoli. Chceme jít postupnou cestou. Pro nás je důležitá zpětná vazba a poskytování informací, nejen jakési splnění úkolu,“ uzavírá Jansa. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Smyčka ve Strašnicích měla premiéru. Dokonce rovnou dvakrát

vydáno 8. srpna 2022  15:15

O první zkušební jízdu na nové točně u stanice metra Depo Hostivař se postarala měřicí tramvaj, takzvaný pomeranč.   celý článek

Pořádně zavřete okna. Je tu čas zbloudilých netopýrů

vydáno 8. srpna 2022  5:35

Invaze nočních návštěvníků potkávají hlavně Plzeňáky. Létající savci se chtějí pářit v jejich bytech.  celý článek

Zpěvačka Pam Rabbit říká nahlas, co si myslí, bez jakéhokoli filtru

vydáno 7. srpna 2022  21:00

Přestože se na hudební scéně pohybuje už několik let, výrazněji se prosadila až letos po vydání EP Mom, I’m lost. Zpěvačka, skladatelka a textařka Pamela...  celý článek

Auta popelářů a poslíčků vybojují sanitkám potřebné místo

vydáno 7. srpna 2022  17:20

Šířku záchranářské uličky či vozidla bránícího svozu odpadu bude v ulicích metropole monitorovat chytrá technologie.  celý článek