metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 30 °C

Středa, 19. června 2019. Svátek má Leoš.
Jak objet nábřeží Kapitána Jaroše, ukazuje video.
Větší foto
Jak objet nábřeží Kapitána Jaroše, ukazuje video. | foto: TSK

Nejen rozkopávají, ale i radí. TSK poprvé výrazně využívá Facebook

12. června 2019  9:38 Filip Jaroševský Metro.cz
Donedávna se Technická správa komunikací (TSK), jež má v metropoli na starosti ty nejdůležitější opravy v ulicích, spoléhala při komunikaci s Pražany hlavně na média, svůj web a krátké zprávy na sociální síti Twitter. V posledních dnech ale chrlí na svůj čerstvě založený facebookový profil jednu fotku, návod či video za druhým.

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové mají o zdánlivě nepříliš atraktivní stránku zájem stovky tisíc lidí. Ti pak TSK dělají nemalou službu – šíří informace dál. „Lidé často sdílejí informace, které se jich přímo dotýkají. A protože se pohybují v okruhu přátel a ve skupinách lidí se stejnými zájmy i životním stylem, šíří se informace díky sociálním sítím dál až k těm lidem, které potřebujeme informovat,“ říká Lišková.

Dvěma příklady za všechny jsou videa k rekonstrukci povrchu vozovky na nábřeží Kapitána Jaroše a také právě běžící informační kampaň připravená na rekonstrukci Vídeňské ulice. „Natočili jsme čtyři videa, v nichž jsme týden dopředu informovali o připravovaném omezení s objízdnými trasami. Domluvili jsme se na spolupráci s městskou částí Praha-Kunratice, která nám hodně pomohla při dalším šíření potřebných informací. Tyto příspěvky následně sdílely profily dalších okolních městských částí a nejrůznějších zájmových skupin. Výsledkem byl zásah sedmdesáti tisíc lidí během pěti dnů, a to pouze prostřednictvím videí na Facebooku,“ shrnuje vedoucí oddělení styku s veřejností TSK Petr Jansa.

Podle ředitele instituce Jozefa Sinčáka si lidé díky lepší komunikaci na sociálních sítích udělají také lepší přehled o tom, co má a co nemá správa komunikací v Praze na starosti. Jinými slovy tak nebudou na její pracovníky „házet“ věci, které udělal někdo jiný. Podle Jansy je si však TSK vědoma toho, že s nárůstem zpětné vazby přibude i kritika. „Sociální sítě k tomu doslova svádějí, zvláště v případě, že naše práce přináší lidem komplikace v běžném životě. Zatím ale máme s reakcemi na profil pozitivní zkušenost a věříme, že lidé, které stav Prahy zajímá a chtějí konstruktivně přispět ke zlepšení situace, budou převažovat,“ doufá Jansa. „Jsme si vědomi, že každá síť má specifika a své fanoušky. Nejde jen kopírovat jeden text kamkoli. Chceme jít postupnou cestou. Pro nás je důležitá zpětná vazba a poskytování informací, nejen jakési splnění úkolu,“ uzavírá Jansa. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Nechtějte po mně, abych udělala Lízu Simpsonovou, říká muzikálová herečka

Ivana Korolová
vydáno 19. června 2019  13:37

V nakažlivém rytmu svižného elektropopu jí přibývají hlasy v hitparádách i počty zhlédnutí vydařených klipů. Ivanu Korolovou zkrátka už nebudeme znát...  celý článek

Vyhrajte báječnou cestu pro dva a leťte ještě ten samý den

Amsterdam
vydáno 19. června 2019  10:51

Jste dost akční? Máte rádi bláznivé nápady? Pak je tato soutěž pro vás jako dělaná. Sbalit kufr a přijít na určené místo v daný den není tak těžké....  celý článek

Pozor na křeče při plavání i nebezpečné skoky do vody

Ilustrační snímek
vydáno 18. června 2019  16:28

Léto začíná a aktivity s ním spojené, jako je jízda na kole, plavání či turistika, jsou v plném proudu. Pohyb je skvělou volbou, avšak tradičně s sebou...  celý článek

Tuzemský zaměstnanec je za hubičku. Pro svět stále zůstáváme levnou montovnou

Ilustrační snímek
vydáno 18. června 2019  13:44

Česká republika obsadila v celoevropském žebříčku agentury ManPower, který mapoval země ideální pro podnikání, jedenácté místo. Náš trh práce je pro...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám