metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 13 °C

Neděle, 17. listopadu 2019. Den boje za svobodu a demokracii.
Nádraží Veleslavín
Nádraží Veleslavín | foto: Metro.cz

Nová stanice metra nemá eskalátor. Politici vymýšlejí, co s tím

3. dubna 2015  15:15 ČTK, Josef Škvor Metro.cz
Stanice metra Nádraží Veleslavín se ještě neotevřela cestujícím a už se bude předělávat. Z vestibulu totiž nevedou na povrch jezdící schody. Navíc tato stanice má sloužit jako přestupní pro další jízdu na letiště autobusem. Všichni cizinci si tak rychle budou moci udělat úsudek o pražském Kocourkově.

Město chce dodatečně upravit výstup z nové stanice metra Nádraží Veleslavín, kde chybí eskalátor. Uvažuje se buď o pojízdných schodech, nebo o dopravníku na zavazadla pro cestující.

Financování metra z evropských fondů další investici do dokončeného projektu nebrání,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Z Veleslavína mají od úterý místo z Dejvické odjíždět autobusy na letiště. Z vestibulu metra k autobusům ale vedou jen schody. Pražské letiště proto slíbilo zajistit portýry, kteří cestujícím s těžkými zavazadly pomohou.

Chtěli ušetřit, proto s eskalátory výběrové řízení nepočítalo

Stanice Veleslavín má eskalátor z nástupiště do vestibulu, z něj k zastávce autobusů ale vedou pouze schody a výtah, který však ústí ve větší vzdálenosti od zastávky. Důvodem, proč eskalátor v metru není, byla podle Dolínka snaha o co nejnižší cenu ve výběrovém řízení z roku 2009.

Magistrát chce hledat rychlý a co nejlevnější způsob, jak neexistující eskalátor nahradit. Financování dostavby metra z evropských peněz by investici bránit nemělo. „Podle prvních informací, které jsem dostal, by se jednalo o úpravy již dokončeného projektu, a k těm povolení nepotřebujeme,“ řekl Dolínek.

Soupravy metra začnou do nových stanic jezdit od pondělního odpoledne. Od úterý budou cestujícím mířícím na letiště autobusem pomáhat se zavazadly po schodech portýři placení pražským letištěm. Pracovat budou v třísměnném provozu denně od 5 do 22 hodin. Letiště za ně zaplatí desítky tisíc korun měsíčně.

Výstavba nového úseku metra A se čtyřmi stanicemi začala v roce 2009 a Praha za nový úsek prostřednictvím dopravního podniku zaplatí kolem 20 miliard korun. Na dostavbu může získat z EU více než sedm miliard korun, s čerpáním evropských peněz ale zatím ještě nezačala.

Komentáře

Hlavní zprávy

Snowboarding už dávno není masovka. Zbylí fanoušci ho přestali hrotit

Snowboarding
vydáno 17. listopadu 2019  5:07

Sport, dnes známý jako snowboarding, se v českých zemích poprvé objevil jen velmi krátce po svém příchodu do Evropy, tedy na přelomu roku 1979 a 1980. Od...  celý článek

Jsem pankáč perfekcionista, říká Anna K.

Anna K.
vydáno 16. listopadu 2019  7:21

V době vydání tohoto rozhovoru je Anna K. právě v polovině svého předvánočního turné. Hudba je v jejím životě stále hlavním hnacím motorem, ale kromě ní...  celý článek

Svou práci musíme podávat líp, říká primátor

Start „stavby“ metra D
vydáno 15. listopadu 2019  18:02

Zkvalitnění pražské dopravy, řešení dostupnosti bydlení a digitalizace úřadu. To jsou podle Zdeňka Hřiba tři základní sliby, které se mu během jeho...  celý článek

Akce připomínající sametovou revoluci pokračují i po 17. listopadu

Praha 1989
vydáno 15. listopadu 2019  15:14

Pokud o víkendu nestihnete zajít na některou z akcí připomínající třicet let od sametové revoluce nebo ještě toužíte jít na další, budete mít možnost je...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám