Deník Metro v této souvislosti oslovil Ondřeje Kubáta, který má v dopravním podniku tuto problematiku na starosti. Na zpětnou vazbu od cestujících je však nyní ještě příliš brzy. Ale na facebookovém profilu deníku Metro se o nových ukazatelích již živě diskutuje. Někteří záměr ulehčit a zrychlit orientaci cestujících v této podobě chválí, jiní ale nápad naopak kritizují.
„Do Prahy naštěstí nejezdím až tak často, ale nechápu, proč nenechali původní označení. Protože tohle je katastrofa,“ komentovala cedule na Facebooku Metra čtenářka Renata Šilpochová. Není zdaleka sama, komu se nové značení nezamlouvá. Podle čtenáře Václava Hoše nemají nové cedule smysl bez uvedení čísel autobusů. „Bez odrážek to neumím ani přečíst, prostě bordel,“ píše Hoš.
Podle čtenáře Davida Mackerle je naopak nové značení dobrý nápad. Mělo ale podle něj být již dávno umístěno u všech východů z metra. „Všichni žijou v roce 2019, ale jen Praha žije ještě v roce 2000,“ píše Mackerle.
Na Facebooku deníku Metro také vznikl mezi čtenáři spor o to, zda je v pořádku na podlouhlých cedulích na nástupištích třeba uvádět některé údaje. Podle Miroslava Crháka je jich tu totiž až příliš a zbytečně matou cestující. „Metro v Praze má nejhorší značení z celé Evropy. Nikoho přece nezajímá, odkud souprava přijela, ale hlavně kam jede a ze které strany. Chudáci cizinci a mimopražští,“ čertí se Crhák.
Navigační systém
|
S jeho názorem však nesouhlasí čtenář Šimon Novák. „Sorry, ale tyhle cedule jsou naopak velmi logické a přehledné. Zvýrazněná je stanice, na které stojím, vlak vlevo jede na stanice vlevo a vlak vpravo na stanice vpravo. Často provádím po Praze rodinu a známé z Francie a všichni to chápou a chválí. Kam se na to hrabe třeba metro v Paříži,“ míní Novák.
Dopravce chce mít názory cestujících na cedule pohromadě do konce léta. Využít k tomu chce svůj web, ale i sociální sítě.