metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 27 °C

Středa 10. srpna 2022. Svátek má Vavřinec

Dalších 5 fotografií v galerii
Obyvatelé už od loňského dubna protestují proti navýšení autobusové dopravy na Ládví. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Obyvatele Ládví ruší autobusy. Zkušební provoz tu zůstal nastálo

  12:12
Sepsali petici, zablokovali ulici, odeslali desítky stížností. Vše bylo marné. Iniciativa Ládví není autobusák do světa křičí, že ukončení autobusových linek z Mělnicka a Neratovic je pro ně horor.

Tak šel čas

Loni v dubnu začalo na Ládví denně zastavovat zhruba o 100 autobusů víc než před dopravní změnou.

  • Okamžitě po integraci vznikla na protest proti autobusům petice. Ta byla s 4015 podpisy v květnu 2015 odevzdána magistrátu.
  • V listopadu 2015 iniciativa Ládví není autobusák provedla dopravní blokádu.
  • Dnes se zástupci Ropidu, magistrátu a Prahy 8 sejdou k debatě s občany Ďáblic.

Uklidnit obyvatele Ďáblic měla studie ČVUT. Ta tvrdí, že ukončení linek PID u Ládví je v pořádku. „Není proto důvod cokoliv měnit,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kritizované změny dopravy měly být jen dočasným řešení, fungují přitom už deset měsíců a zřejmě i nadále budou. Zmíněná studie proto iniciativu spíš ještě víc rozezlila.

„Přestože je v ní řečeno, že Ládví je kapacitně nedostačující, stejně je označeno za nejlepší variantu,“ kritizuje dokument Lucie Vélová, mluvčí Ládví není autobusák. Ta navíc tvrdí, že se studie nevěnuje možnosti rozdělení linek mezi Ládví a Letňany. „Vůbec nezohledňuje ekologické či urbanistické hledisko a nepředkládá ani žádný výhled do budoucnosti,“ říká Vélová.

Ropid svůj dokument brání. „Studie hodnotila vliv na životní prostředí včetně působení na přilehlou zástavbu či požadavky na parkování, zájmy cestujících i zájmy městské části či magistrátu u všech variant ukončení autobusů,“ uvedl na dotaz Metra mluvčí Ropidu bez upřesnění, o které zájmy přesně jde. Nějakých změn se se však obyvatelé Ďáblic přece jen dočkají.

„U stanice metra Ládví a na větší části Střelničné ulice je nutné řešit například bezpečnost chodců. Proto bychom tu chtěli například upravit dopravní značení nebo snížit povolenou rychlost,“ uvedl Drápal.

Dnes se ve kulturním domě v Ládví koná veřejná beseda, která má studii představit. Zároveň by měl být téma debaty i budoucí rozvoj. „Řeč bude například o prodloužení tramvají do Bohnic i za hranice Prahy do Odolena Vody či Líbeznic,“ uvedl mluvčí Ropidu.

Komentáře

Hlavní zprávy

Slavný stadion Nikolajka končí. Hokejisté musejí jinam

vydáno 10. srpna 2022  5:52

Pro nové kluziště radnice Prahy 5 sehnala investora. O pozemku však s magistrátem stále jedná.  celý článek

Lokální farmy budou za pár let velký trend, říká ředitel firmy GreenTech

vydáno 9. srpna 2022  20:24

Pěstují zeleninu uvnitř. Dmitrij Lipovskij, ředitel a zakladatel firmy GreeenTech, přibližuje, co jejich firma nabízí v rámci indoor farem a pěstíren a...  celý článek

Žaloba na okruh? Zoufalost, říká Ondřej Martan, starosta Běchovic

vydáno 9. srpna 2022  16:50

Dvacátá městská část má v plánu podat k soudu žalobu na vydané územní rozhodnutí k úseku Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Tento krok...  celý článek

Z centra pro narkomany z Košíř je horký brambor. Odborníci volají po odkladu výpovědi

vydáno 9. srpna 2022  9:40

Na území Prahy žije až deset tisíc narkomanů. Tohle číslo vyplývající z analýzy Kliniky adiktologie 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy je relativně...  celý článek