metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 10 °C

Úterý 16. dubna 2024. Svátek má Irena
6. Škoda 15T ForCity | foto: Škoda Transportation

Obyvatelé Prahy 6 nesouhlasí s prodloužením tramvají na Dědinu

  13:17
Prodloužení tramvajové tratě na sídliště Dědina ze zastávky Divoká Šárka se nelíbí lidem na Praze 6. ČTK to zjistila ze závěrů posuzování plánu v rámci řízení EIA, který hodnotí vliv stavby na životní prostředí a zdraví lidí. Lidem vadí nové křižovatky a úbytek parkovacích míst. Podle závěru EIA nemá provoz tramvají vliv na čistotu ovzduší, bude ale zdrojem hluku.

Stavbu plánuje magistrát. Prodloužená tramvajová trať má vést od smyčky Divoká Šárka krátce ulicí Evropská, dále ulicí Vlastina, podél ulice Drnovská a ukončena má být obratištěm u křižovatky ulic Drnovská - Dědinská. "Nesouhlas se záměrem či přímý požadavek posuzovat záměr podle zákona je obsažen ve všech vyjádřeních veřejnosti," píše se v dokumentu.

Přibude křižovatek i hluku

Podle obyvatel představuje návrh necitlivý zásah do okolí ulic U Silnice, Navigátorů a Pod Cihelnou. Záměru vytýkají, že ubudou parkovací místa. Problematické je podle lidí i zaslepení ulice Vlastina pro osobní automobily a vznik dvou nových světelných křižovatek v ulici nebo výstavba propojení od křižovatky ulic Navigátorů a Letecká směrem na Evropskou.

Výhrady k projektu mají i úředníci, kteří jej posuzovali v rámci EIA. "Vlastní provoz tramvajové trati nepředstavuje žádný zdroj znečištění ovzduší, záměr však bude zdrojem hluku," píše se v materiálu. Kromě stavby trati se změní dopravní režim v oblasti a samotná výstavba ovlivní kvalitu ovzduší a způsobí hluk. "Příslušný úřad proto považuje za nezbytné podrobně zhodnotit vlivy na ovzduší, akustickou situaci a z toho vyplývající vlivy na veřejné zdraví. Patřičnou pozornost je třeba taktéž věnovat vibracím," píší úředníci magistrátního odboru životního prostředí, kteří materiál vypracovali.

Nová trať má měřit 2,1 kilometru

Součástí stavby nové trati je rekonstrukce té nynější na Evropské mezi smyčkou Divoká Šárka a samotnou stavbou. Novostavba tramvajové trati má měřit 2,1 kilometru, délka rekonstruovaného úseku je 270 metrů. Trať má mít pět párů nových bezbariérových zastávek. Pracovní názvy zastávek jsou Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Trať by měla být dokončená a zprovozněná v srpnu 2016. V návaznosti na rozšíření tramvajové dopravy bude redukována doprava autobusy. Cena nové trati v dokumentu není uvedena.

Komentáře

Hlavní zprávy

Rozjíždějí mejdany v metru. Někdy se cestující zapojí, jindy je ve vagonu trapné „ticho“

vydáno 16. dubna 2024  16:10

Radek Lembacher dělá marketing, Vašek Komárek zase pracuje na Rádiu Impuls. Jejich společnou vášní je karaoke. Pro veřejnost ho pořádají v Elpíčku na...  celý článek

„Teď můžeme určovat trendy a překvapit. To, co jsme už vydali, je odvážnější“

vydáno 16. dubna 2024  7:00

Kapela Mirai, nesoucí jméno svého frontmana Miraie Navrátila, obráží česká pódia už deset let. „Tak to pěkně vyšlo k výročí, že vydáváme čtvrtou desku,“...  celý článek

Češi si potrpí na kvalitu. Radši si připlatí za konopí než nějaké jiné bylinky

vydáno 15. dubna 2024  18:00

Svět kanabinoidů se rozpíná, aktivisté chtějí potlačit černý trh. Až tři rostlinky marihuany na dospělou osobu v jedné domácnosti a legální držení...  celý článek

Expřítelkyni bil paličkou a bodal. Vzala na mě lahev vína a nůž, hájí se souzený

vydáno 16. dubna 2024  18:12

Svoji bývalou družku podle kriminalistů tloukl dvaapadesátiletý muž paličkou na maso. A když se mu pokusila utéct, dostihl ji a chytil za čelist tak...  celý článek