metro.cz

Počasí v Praze

-1 °C / 10 °C

Středa, 20. března 2019. Svátek má Světlana.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | foto: Marie Stránská, MAFRA

Češi nakupují i v práci. Internetoví šmejdi míří na seniory

31. května 2017  14:43 Marek Hýř Metro.cz
Nejvíce lidé klikají ve středu a v úterý.

Lidé bez ostychu nakupují, když mají pracovat. Dříve Češi brouzdali na e-shopech spíše o víkendu, dnes si prohlížejí weby se zbožím častěji ve všedních dnech. Nejčastěji v úterý a ve středu. Ukázal to průzkum společností RTB House.

Jedou jen on-line

31

Tolik procent Čechů nakupuje zejména na internetu. Pokud jde o kategorie, v nichž internet převažuje nad kamennými prodejnami, rekordmanem je elektronika s 62 procenty domácností. Hodně lidé nakupují on-line i knihy a hudbu. Vyplývá to z výzkumu agentury Ipsos a konzultační společnosti Acomware.

„Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V­ dnešní době díky neustálému on-line připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,“ popisuje Vladimír Houba, regionální ředitel v RTB House.

Úplně nejvíc lidé nakupují mezi 14. a­ 16. hodinou. Nejhorším dnem pro on-line nákupy je sobota. To klesá kliknutí na bannery na úroveň jedenáct procent celkových týdenních výsledků. Chuť nakupovat ovlivňuje i ­roční doba. Během léta lidé na internetu utrácejí výrazně míň. Nejrušněji je v e-shopech tradičně před Vánocemi. Naopak vůbec nejslabším měsícem je únor. Zajímavé také je, že internet k nákupům stále více používají senioři. Zatímco v ­roce 2006 internetové obchody volilo pro nákup necelé procento důchodců, loni to bylo více než jedenáct procent.

A s nimi internet využívají takzvaní šmejdi. „Na internetu se pohybuje velké množství podvodníků, kteří vnímají starší lidi jako snadné oběti. Při prvním nákupu z e-shopu proto rozhodně není vhodné platit cokoliv předem, bezpečnější je nechat si zaslat zboží na dobírku,“ říká Tomáš Kunc ze společnosti Senior Safe.

V on-line nákupech doháníme Evropu

- Každý druhý Čech provedl loni nákup přes internet.

- Nárůst počtu Čechů, kteří nakupují on-line, je za poslední čtyři roky nejvyšší v Evropské unii. Zatímco v roce 2012 jich nakoupilo on-line 32 procent, loni to bylo už 47 procent.

- Stále se však drží o dvě procenta pod průměrem Evropské unie, kde on-line nakupuje nejvíc Britů a­ Dánů (přes 80 procent).

- Nejčastěji zboží přichází od prodejců v domovské zemi spotřebitele, nicméně roste podíl přeshraničních nákupů z jiných zemí EU – z 25 procent v roce 2012 na 32 procent v roce 2016. Nejčastěji se objednává oblečení a sportovní zboží, zájezdy a ubytování, věci do domácnosti a také vstupenky na různé akce.

Komentáře

Hlavní zprávy

Bacha na suché ruce, říká profesionální výčepní Veronika

Veronika Mikésková
vydáno 19. března 2019  15:46

Při pohledu na fotografii elitní výčepní a lektorky kvality plzeňského piva Veroniky Mikéskové není těžké si představit, co se honí v hlavách hospodských,...  celý článek

Učíme používat mobil i navazovat přátelství, říká Lenka Šumanová z organizace Fosa

Organizace Fosa o.p.s. se zabývá pomocí handicapovaným a znevýhodněným lidem
vydáno 19. března 2019  10:58

Pražská organizace Fosa se zabývá pomocí handicapovaným a znevýhodněným lidem, usiluje o jejich samostatnost a co největší možné začlenění do společnosti....  celý článek

Sloupek Ivana Adamoviče: Japoncem na medníku

Ivan Adamovič
vydáno 19. března 2019  9:56

„Že je ohrožená, to nám sdělilo asi sto tabulek připevněných na stromech,“ píše ve svém sloupku průvodce přítomností.  celý článek

Komerční sdělení

Nevšední zážitek! Americký fotbal se vrací na Žižkov

Nevšední zážitek! Americký fotbal se vrací na Žižkov
vydáno 19. března 2019  7:00

Nevšední sportovní zážitek se vrací na stadion Viktorie Žižkov. Emoce a adrenalin rozproudí 31. března start 26. ročníku Paddock ligy amerického fotbalu.   celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám