Svůj vizuální styl Praha 6 mění po sedmnácti letech, doposud se opíral jen o logo bez dalšího jednotného vizuálního projevu. Výchozí ideou nové vizuální identity, za níž stojí studio ReDesign, je geometrické tvarosloví odvozené z historického znaku městské části. „Tento lineární ‚štít‘ se zaoblenými spodními rohy funguje jako základní stavební prvek pro celý systém. Ve své tvarové jednoduchosti se vztahuje k funkcionalistické estetice, která je pro Prahu 6 typická,“ vysvětluje Petr Krejzek ze studia ReDesign. Novou vizuální identitu vytvořil společně s grafickou designérkou Kateřinou Šuterovou.
Při tvorbě vizuálního systému byl kladen důraz na jeho flexibilitu. Detail v podobě zaoblených spodních rohů je možné aplikovat jak do tištěných, tak digitálních nosičů. Plakáty, bannery nebo komunikace na sociálních sítích tak mají být jasně viditelné a veřejnost je snadno pozná. Nově bude městská část vystupovat pod zelenou barvou v originálním tónu, který evokuje přírodu a klid.
„Praha 6 je velmi pestrá i skladbou svých obyvatel, žije zde i mnoho expatů. Je proto velice důležité, že je nový styl dobře čitelný a rozpoznatelný napříč všemi věkovými i sociálními skupinami. Cílem bylo najít styl, který bude moderní a otevřený světu. A to návrh od ReDesign splňuje,“ říká Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která pořádala designérskou soutěž na novou vizuální identitu Prahy 6. Sešlo se v ní celkem 76 návrhů.
Nový styl se postupně objeví na polepech aut městské části či cedulích na veřejných prostranstvích. V novém designu bude také od listopadu vycházet radniční časopis Šestka. Kompletně budou obměněny rovněž propagační předměty.