Charakteristický pískot přibrzďujícího popelářského auta, zvuk vysypávání popelnic a dvojice v oranžovém stejnokroji je pryč. To je situace, kterou paní Zuzana z Klánovic zažívá každé páteční dopoledne. Když se ale před dvěma týdny vrátila z desetidenní dovolené v zahraničí, obvyklý scénář se změnil. Popelnice, kterou se jí kvůli pobytu v zahraničí nepodařilo naplnit ani z jedné třetiny, ponechali pracovníci Pražských služeb bez povšimnutí.
„Uznávám, že těch odpadků nebylo mnoho, ale jednou si platím popelnici, a tak mám právo na její vyvezení. To jako existuje nějaké pravidlo, že když je popelnice poloprázdná, tak vám ji nevyvezou?“ kroutí hlavou čtenářka Zuzana.
Podobný příběh deník Metro v minulosti zaznamenal také od čtenářů z Libně, Kobylis či Hloubětína. Scénář je obvykle podobný. Dotyčný nachystá popelnici, která je ale plná sotva do poloviny, a popeláři ji následně nechají stát bez povšimnutí. Mluvčí společnosti Pražské služby Radim Mana potvrdil, že k podobným situacím může skutečně dojít. Nejde však vždy jen o chybu či nedbalost zaměstnanců největší svozové společnosti v metropoli.
Auta na mytí popelnic
|
„Výjimečně se může stát, že popelář ve spěchu vynechá odpadovou nádobu, která je málo zaplněná. Podotýkám, že dle našich zkušeností a zpětné vazby ze zákaznické linky nedochází k těmto situacím příliš často,“ vysvětluje Mana. „Také musím zmínit případy, ve kterých se část odpadu ve spodní části odpadové nádoby přichytí a nadále v ní zůstává i po řádně provedeném výsypu. Může se jednat například o přimrzlý bioodpad, nebo o odpad, který je v popelnici příliš stlačován a lisován k jejímu dnu,“ dodává Mana s tím, že k podobným situacím dochází také při snaze nacpat do popelnice obal větších rozměrů.
Úlohou popelářů je každou odpadovou nádobu umístit na zdvihací zařízení popelářského auta a pomocí mechanismu provést vysypání. Podle Many se tak má dít bez ohledu na to, jak je popelnice zaplněná. V extrémním případě to znamená, že pokud vám pracovníci svozové firmy popelnici nevysypou, neplní si povinnost. V takovém případě je podle Many nejlepší zavolat call centrum Pražských služeb. „Abychom mohli počínání popelářů zlepšit,“ doplňuje Mana.