„Chceme ochránit zdraví a bezpečnost Pražanů,“ vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. Pražský magistrát začal zákaz důrazněji řešit v okamžiku, kdy Pražský okruh vypadl se seznamu prioritních staveb státu.
První varianta znemožňuje sjezd do metropole z Pražského okruhu. „V případě první varianty není o čem diskutovat, tak musíme střed Prahy ochránit. Je to vlastně doplnění stávajícího značení a bude takto představena Středočeskému kraji. Za hotovou ji považuji v tom smyslu, že jsem k ní za celou dobu projednávání nezaznamenal žádnou připomínku,“ řekl Dolínek.
Druhá varianta je přísnější. „Je doplňující. Oproti první má navíc znemožnit vjezd po části Městského okruhu od Spořilovské po Běchovice,“ řekl Dolínek. V případě obou modelů jsou podle náměstka možné výjimky, například kvůli zásobování.
Čtěte o kamionech v Praze |
Z příprav hlavního města nejsou nadšeni dopravci. První varianta podle nich v podstatě jen kopíruje současný stav, jen s tím rozdílem, že vjezd zakazuje autům podle délky, a ne hmotnosti jako doposud.
Druhá podle Martina Felixe ze Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia vyžene deset tisíc kamionů denně do středočeských obcí. „Je absurdní a zablokuje Prahu. Město si nemůže brát zbytek republiky za rukojmí,“ řekl Felix.
Jednání o variantách by se mezi Prahou a středními Čechami měla uskutečnit v březnu a začátkem dubna.
Délku dvanáct metrů stanoví magistrát proto, že neomezuje vjezd stavebních strojů. „Proto při zákazu vjezdu nejde o váhu, ale délku,“ dodává Dolínek. Rozhodnuto, jak bude zákaz vypadat, by mělo být do konce dubna.
Stavba č. 511
|