Z EIB měla na stavbu přijít poslední část úvěru ve výši 2,5 miliardy korun. Podmínkou bylo kladné stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Ten ovšem nedávno udělil dopravnímu podniku za chyby při stavbě pokutu 8,5 milionu korun. V zakázce na dostavbu metra prý nestanovil transparentně způsob hodnocení nabídek. „Důvodem (pro nečerpání) není toto rozhodnutí, už před rokem jsme věděli, že další půjčku nebudeme potřebovat, není nutné se dál zadlužovat,“ řekl ředitel podniku Jaroslav Ďuriš.
Nová část metra vyšla zhruba na 20 miliard korun. Podnik podle ředitele dosud zaplatil faktury za zhruba 17,5 miliardy korun. Kromě peněz z EIB a části dotací z EU jde o peníze podniku a města, uvedl Ďuriš.
Podnik uvedl v dopise radním, že peníze z EIB nebude na stavbu potřebovat a rada jeho stanovisko akceptovala. Podnik by však další část úvěru pravděpodobně stejně nedostal.
Pražští zastupitelé kvůli zpožděnému čerpání z EIB loni v září mimořádně z rozpočtu města uvolnili na stavbu dvě miliardy korun. „Máme s městem domluvené, že tuto částku v dohledné době vrátíme,“ řekl Ďuriš.