Praha otestovala systém nové karty, která by případně mohla nahradit Opencard. Jejím provozovatelem a dodavatelem je plzeňský dopravní podnik. Zda se s ním Praha domluví, není ale jisté. Město totiž nadále jedná o odkoupení majetkových práv k opencard od jejich majitele, firmy eMoneyServices. Informaci přinesl zdroj z magistrátu.
Plzeňský dopravce je schopen nové karty dodat měsíc od chvíle, kdy si o ně Praha řekne. "Plzeňské" karty by dostávali žadatelé o novou kartu. Konkrétní dohodu Praha s plzeňským podnikem podepsanou nemá. Praha stále čeká na výsledek jednání s firmou EMS, která podala kvůli nezaplaceným dluhům na Prahu a dopravní podnik žalobu. Zároveň Praha a EMS chystají společné memorandum o dalším postupu.
V souvislosti s Opencard nabídlo Praze svou variantu řešení hned několik firem. Mezi nimi například společnost Visa, která představila minulý týden bezkontaktní variantu karty. S primátorem Hudečkem (TOP 09), který má Opencard na starosti, ale nejednala. Spolupráci nabídly i Česká pošta a České dráhy.
Problém jménem Opencard- Projekt za 1,35 miliardy pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS).
- V souvislosti s Opencard bylo nepravomocně odsouzeno pět úředníků magistrátu.
- K soudu nově míří deset někdejších i nynějších radních za ODS a TOP 09 včetně primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) a dalších pět úředníků.
- Schválili totiž prodloužení smluv na provoz Opencard.
- Všichni vinu popírají - kvůli údajně nevýhodným smlouvám prý nemohli postupovat jinak.
|