"O prodeji tramvají skutečně uvažujeme, ale všechna jednání jsou teprve na začátku," potvrdil deníku Metro generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Nízkopodlažní tramvaj Pražany označovaná jako Porsche, kvůli propagované účasti této firmy na jejím designu, se v Praze příliš neosvědčila. Důvody jsou především provozní a ekonomické. Poruchové tramvaji na neotočném podvozku se na úzkých křivolakých tratích v metropoli příliš nedařilo.
Jsou pěkné, ale mají spoustu much
Tramvaj nebyla nijak oblíbená ani mezi cestujícími. Sice si chválili její design, ale naopak jí vyčítali chybějící přední dveře, hlučnost uvnitř, umístění tyčí na držení a vadila jim i chybějící klimatizace. V metropoli je v provozu od roku 2006. Dopravní podnik koupil celkem šedesát těchto tramvají, dnes je jich v provozu 57, pořizovací cena jedné byla zhruba 57 milionů korun. Teď budou postupně nahrazovány modernějším typem Škoda 15T ForCity.
Jednání o prodeji jsou podle Ďuriše teprve na začátku. "Kupce pro tramvaje hledáme v zemích bývalého Sovětského svazu," dodává Ďuriš. Prodej tramvají souvisí i s tím, že se Praha do konce roku 2018 zavázala odebrat celkem 250 modernějších tramvají 15T ForCity. Vzhledem k objemu zakázky musí dopravní podnik vyprázdnit vozovny, aby měl nové soupravy kam dát.
Tramvaje z jedné rodinyProhlédněte si nejbližší příbuzné Škody 14T |