metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 22 °C

Čtvrtek, 9. července 2020. Svátek má Drahoslava.
Reklamní nosiče JCDecaux.
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Praha uvažuje o architektonické soutěži na nový městský mobiliář

14. května 2015  15:41 ČTK
Neveřejný zápis z jednání potvrzuje, že vedení města uvažuje o vypsání mezinárodní architektonické soutěže na nový městský mobiliář. Ten by mohl v budoucnu nahradit stovky zastávek MHD a reklamních zařízení, které v rámci smlouvy s Prahou vybudovala a spravuje francouzská reklamní společnost JCDecaux.

Jednání, ze kterého byl pořízen zápis, se minulý týden zúčastnili mimo jiných primátorka Adriana Krnáčová, radní Michal Hašek, zástupci památkářů, Institutu plánování a rozvoje a Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Hašek ani Krnáčová záměr vypsat soutěž nepotvrdili. „Zatím žádná mezinárodní soutěž vyhlášena nebyla, je také předčasné hovořit o časovém horizontu. Zatím žádné konkrétní kroky nebyly podniknuty,“ vzkázala primátorka prostřednictvím mluvčího Vladimíra Řepky.

Na otázku, jak město naloží se smlouvou s JCDecaux, o jejíž výpovědi se diskutuje už řadu měsíců, radní trvale odpovídají vyhýbavě. „Jednání pokračují, musíme si nejprve poslechnout, co firma nabízí,“ reagoval na dotaz Hašek. Ohledně dotazů týkajících se soutěže odkázal na primátorku.

Firma JCDecaux platí městu ročně deset milionů korun

„Současný smluvní vztah je pro město nevýhodný a bude se hledat výhodná cesta, jak smlouvu vypovědět, nebo se se společností jinak domluvit,“ píše se v zápisu z jednání. Magistrát má navrhnout způsoby řešení, včetně možného odkupu mobiliáře nebo jeho postupné výměny, a to ve vztahu k výnosům z reklamy.

Institut plánování a rozvoje dostal za úkol vypracovat zadání architektonické soutěže. Vysoká škola uměleckoprůmyslová má zjistit, jaká je ohledně městského mobiliáře situace v jiných evropských metropolích.

Firma JCDecaux údajnou nevýhodnost smlouvy opakovaně odmítla. Nedávno prostřednictvím médií vyzvala radní k jednání. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

Komentáře

Hlavní zprávy

Ochráncům přírody leží v žaludku zákon o myslivosti

Dravec a B. Hrzánová
vydáno 9. července 2020  12:21

Poštolka obecná je bezpochyby nejběžnějším českým dravcem. Vláda se nyní chystá předložit do parlamentu novelu zákona o myslivosti. Ta má však podle...  celý článek

Dostane se mládě do bezpečí? Děj filmu v novém DinoKině určují sami diváci

Ostych překonán!
vydáno 9. července 2020  5:09

Redaktorka deníku Metro si prošla DinoParku Harfa Praha. Atrakce hodnotí z pohledu rodiče malého dítěte.  celý článek

Ve stanici Florenc přestoupíte podle cedule i na áčko. O omyl se nejedná

Florenc - céčko
vydáno 8. července 2020  18:01

Z domnělé chyby zaměstnanců dopravního podniku se vyklubal nový navigační systém. Cestující jej nechápali.  celý článek

KOLOBLOG: Trasa, kde to žije i nežije, aneb Cyklistická projížďka vlastními dějinami

Hřiště týmu SK GORDIC Praha Kačerov Koloblog
vydáno 8. července 2020  16:56

Redaktor Pavel Hrabica je cyklista tělem i duší. Na kole vyráží do práce i na výlety. Ve své rubrice Koloblog dává čtenářům tipy, kam se vydat na...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám