metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 11 °C

Pátek, 15. listopadu 2019. Svátek má Leopold.
Reklamní nosiče JCDecaux.
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Praha uvažuje o architektonické soutěži na nový městský mobiliář

14. května 2015  15:41 ČTK
Neveřejný zápis z jednání potvrzuje, že vedení města uvažuje o vypsání mezinárodní architektonické soutěže na nový městský mobiliář. Ten by mohl v budoucnu nahradit stovky zastávek MHD a reklamních zařízení, které v rámci smlouvy s Prahou vybudovala a spravuje francouzská reklamní společnost JCDecaux.

Jednání, ze kterého byl pořízen zápis, se minulý týden zúčastnili mimo jiných primátorka Adriana Krnáčová, radní Michal Hašek, zástupci památkářů, Institutu plánování a rozvoje a Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Hašek ani Krnáčová záměr vypsat soutěž nepotvrdili. „Zatím žádná mezinárodní soutěž vyhlášena nebyla, je také předčasné hovořit o časovém horizontu. Zatím žádné konkrétní kroky nebyly podniknuty,“ vzkázala primátorka prostřednictvím mluvčího Vladimíra Řepky.

Na otázku, jak město naloží se smlouvou s JCDecaux, o jejíž výpovědi se diskutuje už řadu měsíců, radní trvale odpovídají vyhýbavě. „Jednání pokračují, musíme si nejprve poslechnout, co firma nabízí,“ reagoval na dotaz Hašek. Ohledně dotazů týkajících se soutěže odkázal na primátorku.

Firma JCDecaux platí městu ročně deset milionů korun

„Současný smluvní vztah je pro město nevýhodný a bude se hledat výhodná cesta, jak smlouvu vypovědět, nebo se se společností jinak domluvit,“ píše se v zápisu z jednání. Magistrát má navrhnout způsoby řešení, včetně možného odkupu mobiliáře nebo jeho postupné výměny, a to ve vztahu k výnosům z reklamy.

Institut plánování a rozvoje dostal za úkol vypracovat zadání architektonické soutěže. Vysoká škola uměleckoprůmyslová má zjistit, jaká je ohledně městského mobiliáře situace v jiných evropských metropolích.

Firma JCDecaux údajnou nevýhodnost smlouvy opakovaně odmítla. Nedávno prostřednictvím médií vyzvala radní k jednání. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

Komentáře

Hlavní zprávy

Rok pirátorem. Hřib ve funkci sází i zdražuje

V letech 1999 až 2006 vystudoval obor všeobecné lékařství na 3. lékařské...
vydáno 15. listopadu 2019  5:40

Během prvních 365 dní ve funkci se bývalý „ajťák“ hádal s Čínou i koaličními partnery. Zapracoval však na stavbě metra, okruhu i lávky v Troji.  celý článek

Gottwald, Fučík i budovatelé. Stanice měli ještě před 30 lety

Výhled z dnešního Vyšehradu,dříve stanice Gottwaldova
vydáno 14. listopadu 2019  14:14

Ideologické názvy zněly v metru ještě koncem sametového listopadu. Změna poté potkala i rozestavěné zastávky.  celý článek

Pohřby za peníze radnic. Praha 4 jich vypraví osmdesát

Pohřeb zemřelých v Praze 7
vydáno 14. listopadu 2019  10:45

Zemřelí bez příbuzných poprvé spočinou v Nuslích. Na sedmičce často „pánbíčkaří“.  celý článek

Komerční sdělení

Prague Black Panthers ovládli Paddock Junior Bowl a obhájili titul

Prague Black Panthers ovládli Paddock Junior Bowl a obhájili titul
vydáno 14. listopadu 2019  7:00

Hráči Prague Black Panthers se opět stali mistry ČR v americkém fotbale. Ve finálovém Paddock Junior Bowlu porazili Vysočinu Gladiators 29:6. Pražský...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám