metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 9 °C

Pondělí, 9. prosince 2019. Svátek má Vratislav.
Reklamní nosiče JCDecaux.
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Praha uvažuje o architektonické soutěži na nový městský mobiliář

14. května 2015  15:41 ČTK
Neveřejný zápis z jednání potvrzuje, že vedení města uvažuje o vypsání mezinárodní architektonické soutěže na nový městský mobiliář. Ten by mohl v budoucnu nahradit stovky zastávek MHD a reklamních zařízení, které v rámci smlouvy s Prahou vybudovala a spravuje francouzská reklamní společnost JCDecaux.

Jednání, ze kterého byl pořízen zápis, se minulý týden zúčastnili mimo jiných primátorka Adriana Krnáčová, radní Michal Hašek, zástupci památkářů, Institutu plánování a rozvoje a Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Hašek ani Krnáčová záměr vypsat soutěž nepotvrdili. „Zatím žádná mezinárodní soutěž vyhlášena nebyla, je také předčasné hovořit o časovém horizontu. Zatím žádné konkrétní kroky nebyly podniknuty,“ vzkázala primátorka prostřednictvím mluvčího Vladimíra Řepky.

Na otázku, jak město naloží se smlouvou s JCDecaux, o jejíž výpovědi se diskutuje už řadu měsíců, radní trvale odpovídají vyhýbavě. „Jednání pokračují, musíme si nejprve poslechnout, co firma nabízí,“ reagoval na dotaz Hašek. Ohledně dotazů týkajících se soutěže odkázal na primátorku.

Firma JCDecaux platí městu ročně deset milionů korun

„Současný smluvní vztah je pro město nevýhodný a bude se hledat výhodná cesta, jak smlouvu vypovědět, nebo se se společností jinak domluvit,“ píše se v zápisu z jednání. Magistrát má navrhnout způsoby řešení, včetně možného odkupu mobiliáře nebo jeho postupné výměny, a to ve vztahu k výnosům z reklamy.

Institut plánování a rozvoje dostal za úkol vypracovat zadání architektonické soutěže. Vysoká škola uměleckoprůmyslová má zjistit, jaká je ohledně městského mobiliáře situace v jiných evropských metropolích.

Firma JCDecaux údajnou nevýhodnost smlouvy opakovaně odmítla. Nedávno prostřednictvím médií vyzvala radní k jednání. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

Komentáře

Hlavní zprávy

Když se budete dívat na strom, tak do něj nejspíš narazíte

Jízda v terénu
vydáno 9. prosince 2019  13:55

Právě dnes vychází nové vydání výukové knihy Škola kola. Publikace je určena pro všechny, kteří chtějí mít z jízdy větší radost. Jedním z autorů je Josef...  celý článek

Spoje MHD po změnách drhnou. Má se to však zlepšit

ilustrační snímek
vydáno 9. prosince 2019  11:56

Deník Metro oslovil čtenáře, jak se jim zamlouvají nové jízdní řády. Převažovala kritika.  celý článek

Potrat je celoživotní trauma, které může rozvrátit vztah

Zdeňka Rybová
vydáno 9. prosince 2019  5:25

Ročně provedou lékaři v Česku kolem dvaceti tisíc umělých přerušení těhotenství. Číslo se rok od roku snižuje. Přesto rozhodnutí ukončit počatý, ale ještě...  celý článek

Zlato jako dárek k Vánocům je novým trendem. Jak ale mince po čase zpeněžit?

Libor Brůna
vydáno 8. prosince 2019  7:37

Věděli jste, že zlato není zatížené zdaněním? A tušíte, že zlaté mince jsou hitem mezi vánočními dárky? Libor Brůna, předseda představenstva firmy Golden...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám