metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 15 °C

Sobota 1. října 2022. Svátek má Igor
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Praha uvažuje o architektonické soutěži na nový městský mobiliář

  15:41
Neveřejný zápis z jednání potvrzuje, že vedení města uvažuje o vypsání mezinárodní architektonické soutěže na nový městský mobiliář. Ten by mohl v budoucnu nahradit stovky zastávek MHD a reklamních zařízení, které v rámci smlouvy s Prahou vybudovala a spravuje francouzská reklamní společnost JCDecaux.

Jednání, ze kterého byl pořízen zápis, se minulý týden zúčastnili mimo jiných primátorka Adriana Krnáčová, radní Michal Hašek, zástupci památkářů, Institutu plánování a rozvoje a Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Hašek ani Krnáčová záměr vypsat soutěž nepotvrdili. „Zatím žádná mezinárodní soutěž vyhlášena nebyla, je také předčasné hovořit o časovém horizontu. Zatím žádné konkrétní kroky nebyly podniknuty,“ vzkázala primátorka prostřednictvím mluvčího Vladimíra Řepky.

Na otázku, jak město naloží se smlouvou s JCDecaux, o jejíž výpovědi se diskutuje už řadu měsíců, radní trvale odpovídají vyhýbavě. „Jednání pokračují, musíme si nejprve poslechnout, co firma nabízí,“ reagoval na dotaz Hašek. Ohledně dotazů týkajících se soutěže odkázal na primátorku.

Firma JCDecaux platí městu ročně deset milionů korun

„Současný smluvní vztah je pro město nevýhodný a bude se hledat výhodná cesta, jak smlouvu vypovědět, nebo se se společností jinak domluvit,“ píše se v zápisu z jednání. Magistrát má navrhnout způsoby řešení, včetně možného odkupu mobiliáře nebo jeho postupné výměny, a to ve vztahu k výnosům z reklamy.

Institut plánování a rozvoje dostal za úkol vypracovat zadání architektonické soutěže. Vysoká škola uměleckoprůmyslová má zjistit, jaká je ohledně městského mobiliáře situace v jiných evropských metropolích.

Firma JCDecaux údajnou nevýhodnost smlouvy opakovaně odmítla. Nedávno prostřednictvím médií vyzvala radní k jednání. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

Komentáře

Hlavní zprávy

Dvě minuty na přestup jsou standard. Časy se určují na základě zkušeností, říká mluvčí ROPID

vydáno 30. září 2022  18:00

Jestli se vám tahle situace někdy nestala, patříte v hlavním městě k menšině. Potřebujete stihnout důležitou schůzku, bojíte se, že přijdete pozdě do...  celý článek

Horror Story či Horror Stories? Soubor strašidelných povídek je jako dav spolužaček

Strážce streamu
vydáno 30. září 2022  14:00

STRÁŽCE STREAMU Povídkový seriál American Horror Stories, jehož druhá řada je nyní ke zhlednutí na streamovací platformě Disney+, volně navazuje na svého předchůdce -...  celý článek

Umění zahalené v kouři nebo street art v kostele. Navštívili jsme pražské galerie

vydáno 30. září 2022  5:22

Jedno odpoledne. Tři výstavy. Banksy, Mucha a V kroužcích dýmu. Prošli jsme za jeden den tři velké expozice a prohlédli si díla významných mistrů....  celý článek

Parkování zaplatíte už také přes aplikaci Lítačka. Zóny pohlídá nová firma

vydáno 29. září 2022  19:08

Pražské řidiče čeká v těchto dnech několik poměrně příjemných novinek. Městská společnost Operátor ICT (OICT) rozšířila ve spolupráci s Technickou správou...  celý článek