metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 10 °C

Čtvrtek, 21. února 2019. Svátek má Lenka.
Růžová kola si mohou Pražané a návštěvníci metropole půjčit v rámci...
Růžová kola si mohou Pražané a návštěvníci metropole půjčit v rámci bikesharingu na hlavním nádraží, kde vzniklo speciální stanoviště. Kola pak lze v Praze zanechat prakticky kdekoliv. | foto: Rekola

Praha vybere nejlepší nabídku půjčovny kol, počítá se sto miliony

13. září 2016  14:24 Robert Oppelt
Do dnešního dne se mohou přihlásit všichni, kdo by v Praze chtěli provozovat bikesharing, tedy městskou půjčovnu kol. Vítěz dodá Praze za zhruba sto milionů kola, stojany i aplikaci.

„Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky je zhruba 100 milionů korun,“ vypočítává mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Popularita městské cyklistiky zaujala magistrát, který pověřil dopravní podnik přípravou výběrového řízení. Vítěz zajistí tisícovku kol, vybuduje stojany a vytvoří aplikaci pro platby za užívání kol.

Už teď si mohou lidé v metropoli kolo půjčit. „Od března do srpna uživatelé našeho systému realizovali přes 70 000 výpůjček a každé kolo se v průměru využije pětkrát denně,“ přibližuje Pavlína Pacáková ze spolku Rekola, který půjčuje oblíbená růžová kola.

Rekola je jen jednou z firem, které mají o soutěž zájem. Ve hře jsou i další hráči – třeba Velonet, dceřiná společnost reklamního BigBoardu. Ta loni plánovala do ulic umístit tři stovky moderních kol, která by byla k vypůjčení přes mobilní aplikaci.

Naopak společnost JCDecaux, která provozuje pražský mobiliář a která svůj systém představila v červnu v rámci Dnů Paříže, se podle informací deníku Metro soutěže nezúčastní.

Soutěž podle Řehkové proběhne formou soutěžního dialogu, který má jednáním s dodavateli nalézt vhodné řešení dané zakázky. Spolek Rekola už teď upozorňuje na některé problémy při zadávání zakázky.

„Dopravní podnik ve svém zadání předpokládá, že nejvhodnější je pro hlavní město takzvaný stanicový systém. To je ale podle nás zbytečně zastaralé uvažování, které město odsoudí k vybudování neflexibilního a navíc násobně nákladnějšího provozu,“ vysvětluje Pacáková.

Nový projekt má změnit podobu metropole, zkušenosti z Evropy ukazují, že zvýšení počtu kol nakonec přiměje město více investovat do cyklistické infrastruktury a ve městě přibude cyklistů.

Komentáře

Hlavní zprávy

Kadjar byl v lázních. Renault prokoukl a dostal nové motory

Překonat brod není problém.
vydáno 21. února 2019  12:33

S novým rokem se českému trhu představil omlazený Renault Kadjar. Oblíbené SUV dostalo řadu novinek.  celý článek

Dejvické divadlo nezískalo peníze na provoz a je vystaveno tragikomické zkoušce

Ivan Trojan
vydáno 21. února 2019  10:21

Aby se Dejvické divadlo zachránilo, povolá na pomoc finského režiséra, začne hrát s loutkami, a dokonce se pokusí důchodcům prodat předražené hrnce. Snahu...  celý článek

Praha chce Transgas pro stovky úředníků

Aktuální fotografie z demolice budov.
vydáno 21. února 2019  8:37

Město by rádo získalo komplex brutalistických budov na Vinohradské. S majitelem Transgasu se zatím nedohodlo.   celý článek

V metropoli vyměníte kalhoty, pokojovky nebo mixér. Swapy jsou in

Přímá lokální výměna je nešetrnější a nejúčinnější způsob získávání věcí, říká...
vydáno 21. února 2019  6:09

Nakupovat nové oblečení ve velkých řetězcích přestává být in. Svědčí o tom způsob výměny zboží neboli swap, který se během posledních tří let rozmáhá v...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám