Sedm let je opravdu dlouhá doba. Obzvláště když uplyne ve městě s více než milionem obyvatel, kde působí jeden z nejrychleji se rozvíjejících dopravců ve střední Evropě. „O to podivněji na mě coby cestujícího působí, že v rámečcích v metru dodnes visí coby reklama na dopravní podnik statistiky z roku 2014,“ svěřil deníku Metro čtenář Pavel. Má na mysli kampaň s názvem „Víte, že…“, za kterou dopravní podnik před lety sklízel chválu. Rozhodl se totiž využít prázdné reklamní plochy v metru k tomu, aby v rámci kampaně a ukrácení chvíle cestujícím ve vagonech metra prezentoval zajímavá fakta a údaje z provozu.
Více než dvacítka čtvercových printů, jejichž grafické zpracování odpovídá stylu korporátní identity dopravního podniku, mizí z vagonu metra až nyní. Důvod je podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové prostý. Reklamy, jež cestujícím příjemně krátily cestu, jsou nyní považovány za vizuální smog.
„V minulosti jsme rámečky v metru zaplňovali informacemi „Víte, že…“ pouze v případě, že tyto prostory nájemce nevyužíval pro reklamní účely. Jinými slovy jsme nechtěli, aby zůstávaly prázdné. V současnosti je situace poněkud odlišná. Ve spolupráci s magistrátem cíleně omezujeme reklamní smog v pražské MHD, proto v této souvislosti snižujeme také množství reklamních nosičů, které pronajímáme,“ vysvětluje pro deník Metro Řehková.
Podle ní je proto cílem, aby rámečky v metru nezůstávaly prázdné, ale aby byly nájemci využívané naplno. „Z tohoto důvodu v současnosti o obnovení kampaně na reklamních nosičích v metru zatím neuvažujeme,“ dodává pro Metro Řehková.
Dopravní podniky z dalších zemí se prezentují podobně jako ten v Praze. Třeba londýnské metro v soupravách pravidelně zveřejňuje plakáty, které cestující nabádají k bezpečnosti, ale také informují o plánovaných investicích či životnosti eskalátorů. Ve Vídni jsou také šibalové. Loni se Rakušané v metru chlubili tím, že vídeňská MHD pětkrát denně obkrouží zeměkouli.