Deník Metro se proto obrátil na Technickou správu komunikací (TSK) s dotazem, zda je chodník dostatečně odlišen od vozovky. „K mozaikovému chodníku mohu konstatovat, že jde o jiný typ dlažby, takzvanou pražskou mozaiku kladenou do vzoru, která je drobná oproti dlažbě v prostoru parkovacích míst, kde se používá velká žulová dlažba,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.
Metro oslovilo i městské strážníky. Podle jejich mluvčí Jiřiny Ernestové kvůli probíhající rekonstrukci ještě není možné předjímat, do jaké kategorie silničně správní orgán dopravní cestu zařadí. Mluvčí také deníku Metro odepsala, že řidiče, kteří si chodník s parkovištěm pletou, chápe. „Stávající situace je pro řidiče matoucí a není jimi zcela pochopen význam dopravního značení IZ 5a – Obytná zóna a způsob provozu v obytné zóně,“ uvedla Ernestová.
Kvůli nejasnému označení komunikace jsou strážníci zatím k místním tolerantní. „Řidiči jsou převážně upozorňováni na stání vozidel mimo místa označená jako parkoviště,“ okomentovala postup svých kolegů Ernestová.
Celá situace má ještě jednu rovinu. Podobný typ mozaiky s pravidelnými kolmými čárami po několika metrech není v Branické ulici žádná novinka. Například o kus dál, u Branického náměstí, je stále původní chodník. Mozaika je tu hodně podobná. Jen barvy jsou obráceně. V místě, kde momentálně auta na chodníku parkují, byl před rekonstrukcí asfalt a chodník od vozovky odděloval vyvýšený obrubník.