České dráhy už dávno nejsou polostátním molochem!!

Komerční sdělení   7:00
České dráhy patří mezi tuzemskými společnostmi k těm, které jsou pod největším drobnohledem. A není to jen kvůli tomu, že ročně přepraví téměř 175 milionů cestujících, ale hlavně proto, že v podstatě veškeré aktivity managementu a celé společnosti pečlivě sledují tuzemští i zahraniční analytici.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. Metro.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na Metro.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

České dráhy už dávno nejsou polostátním molochem!! | foto: ČD a.s.

České dráhy totiž vydaly několik emisí většinou veřejně obchodovatelných dluhopisů, které jsou kotovány na burzách v Lucemburku a v Praze. Veškeré podstatné činnosti ČD bedlivě analyzuje také renomovaná ratingová agentura Moody’s, jejíž hodnocení má pro České dráhy a jejich financování včetně dluhopisového programu klíčový význam.

„Ratingová agentura Moody’s sleduje několik základních témat, ta ale v podstatě pokrývají veškeré činnosti Českých drah,“ vysvětluje Pavel Krtek, předseda představenstva a generální ředitel společnosti. „Bez nadsázky mohu říci, že České dráhy patří mezi nejpečlivěji sledované a analyzované české společnosti,“ dodává. Do dluhopisů ČD investovaly především penzijní a investiční fondy sídlící v Londýně, Frankfurtu nad Mohanem, Lucemburku, Vídni a v Praze. Už z tohoto výčtu je jasné, že České dráhy dávno překročily hranice České republiky nejen svými službami, ale i přísnými mezinárodními standardy, které musí dodržovat.

Klíčové refinancování části dluhu

České dráhy mají čisté vnitřní zadlužení ve výši 27 miliard korun a většinou jde právě o veřejně obchodovatelné dluhopisy. V souvislosti s nimi čeká České dráhy důležitý úkol. Ještě letos v létě musí splatit 4 miliardy korun, začátkem příštího roku pak dalších 8 miliard korun. Aby si mohla společnost vyjednat výhodné refinancování svého dluhu, musí být pro investory důvěryhodným partnerem. Mimořádně důležitý je proto nový obchodní model společnosti v osobní dopravě, který zajistí její plynulý přechod na liberalizovaný trh po roce 2019, stejně jako celkové řízení Českých drah z pohledu vize, strategie, obchodu a redukce fixních nákladů v segmentu osobní dopravy.

Úspěšné refinancování dluhu bude znamenat potvrzení důvěry věřitelů v České dráhy a spolu s obhajobou ratingu od agentury Moody’s se bude jednat o výsledek úspěšné práce širšího managementu skupiny ČD zejména v oblastech vize, strategie, obchodu, řízení fixních nákladů provozu a investic. Za úspěchem však stojí i práce všech zaměstnanců Českých drah. K tomu Pavel Krtek dodává: „Jsme také významným zaměstnavatelem a máme závazky vůči téměř 15 tisícům zaměstnancům, což se každoročně promítá do kolektivní smlouvy a zajištění sociálního smíru.“

Pozitivní signál pro věřitele

Ratingové hodnocení agentury Moody´s je de facto zprávou o kondici Českých drah. V minulých letech se společnosti České dráhy podařilo díky výsledkům hospodaření a dalším klíčovým ukazatelům, které agentura Moody´s sleduje, dosáhnout ratingového hodnocení Baa2, které spadá do investičního pásma „se stabilním výhledem“. V praxi to znamená jednoznačný signál pro věřitele a majitele společnosti, v jakém stavu v oblasti hospodaření se společnost nachází.

Pozitivní hodnocení může Českým drahám také napomoci získat výhodnější půjčky, protože pro věřitele je tím pádem spolehlivým dlužníkem. A to může národnímu dopravci pomoci třeba při nákupu nových vlaků v souvislosti s otevřením trhu osobní železniční dopravy.

I přesto, že ratingová agentura monitoruje činnosti Českých drah celoročně, důležité jsou oficiální prezentace výsledků národního dopravce, a to jak výsledků minulého roku, tak i obchodního modelu do budoucna.

„Oblastí, které Moody´s sleduje, je celá řada. V souvislosti s liberalizací trhu je to například stav a výsledky vyjednávání Českých drah s regiony, zajímají se o to, se kterými máme uzavřeny smlouvy po roce 2019 a kde teprve zvažují výběrová řízení. Agenturu zajímá pochopitelně i to, jaký dopad předpokládají České dráhy na hospodaření po roce 2019 a jaké plánují investice do modernizace a obnovy vozového parku včetně způsobu jejich financování. Důležitým bodem jsou i náklady a úsporná opatření, cenová politika, restrukturalizace nebo akvizice,“ popisuje předseda představenstva a generální ředitel společnosti České dráhy, a. s., Pavel Krtek.

Podle zprávy zveřejněné v loňském roce hodnotila agentura Moody´s pozitivně zlepšující se hospodářské výsledky Českých drah a zavedení efektivních opatření, která vedla ke zlepšení provozní výkonnosti společnosti. České dráhy pokračovaly ve zvýšení efektivity řízení a provozu firmy, současně výrazným způsobem měnily a mění komunikaci se stávajícími i potenciálními zákazníky a kontinuálně rozšiřují a zlepšují nabídku služeb. Tyto změny se pozitivně promítly nejenom ve spokojenosti zákazníků, ale i ve zvyšování tržeb.

Liberalizace trhu si žádá další investice

Pravidelní cestující vlaky Českých drah, i ti, kteří vlakem cestují nárazově, zaregistrovali velký posun v kvalitě cestování. Na tratích jezdí stále více moderních vlaků, k lepšímu se mění i doprovodné služby ve vlaku a vlakový personál. Po roce 2019 se ale otevře železniční trh ve všech krajích konkurenčním dopravcům a České dráhy se na tuto významnou změnu již řadu let připravují.

Krajské samosprávy jsou největšími zákazníky Českých drah, peníze od nich konkrétně představují 60 % tržeb společnosti. A každý kraj má jinou představu o tom, jak by měla železniční osobní doprava na jeho území vypadat. Co mají ale všechny kraje společné, je požadavek na moderní vlaky. I proto České dráhy investují a chystají se investovat do další modernizace svého vozového parku. Vedle již běžících zakázek na nová vozidla pro Středočeský a Moravskoslezský kraj chce firma ještě letos vypsat další zakázky na desítky nových vozidel, jejichž výrobu spustí až po podpisu nových smluv v jednotlivých krajích, kdy bude zajištěno její financování. Společnost do budoucna zvažuje také nákup nových lokomotiv.

Změny na železnici se odráží rovněž v záměru na racionalizaci opravárenství nebo hledání možností úspor trakční a netrakční energie.

Nejčtenější

GALERIE: Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají. Příští stanice Purkyňova

Se stanicí podzemní dráhy se na Národní třídě počítalo už od samého prvopočátku, kdy se vůbec téma metra dostalo v Praze na přetřes, tedy už za první republiky. Definitivně se ale o jejím vybudování...

Tipy na levné bazény v Praze: Kde si skvěle zaplavat bez drahého vstupu

V hlavním městě najdete nejen moderní aquaparky s vířivkami, tobogány a wellness zónami, ale i plavecké bazény, které dýchají historií a připomínají dobu první republiky. Některé z nich vznikly už ve...

Praha se zase rozroste! Kudy povedou tramvajové trasy do středních Čech?

Cesta tramvají až do Zdib? Proč ne! Stavba trati Praha-Zdiby-Sedlec by měla začít už za dva roky. A v plánu jsou i další tramvajové trasy do Středočeského kraje.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...} {LABEL}

Pomozte mi se vymočit, prosil ženy na ulici muž s bílou holí. Slepotu předstíral

Neobvyklý případ řešili tento týden olomoučtí strážníci. Na hlídku se v jedné z okrajových městských částí obrátila kolemjdoucí s tím, že poblíž se pohybuje muž s bílou holí a obrací se na ženy s...

OBRAZEM: Sovětský eskalátor rozřezali, podlaha stanice má díry. Modernizace Českomoravské jede naplno

Oholené stěny nástupiště, „děravá“ podlaha a světlomety, které svítí dělníkům na práci. Tak to momentálně vypadá v uzavřené stanici Českomoravská. Modernizace za zhruba 950 milionů korun je...

Policisté z NCOZ zasahují na krajském úřadu v Plzni, zadrželi a obvinili dva lidi

Policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) zasahují v budově Krajského úřadu Plzeňského kraje ve Škroupově ulici v Plzni. Zásah pro iDNES.cz potvrdil mluvčí NCOZ Jaroslav Ibehej.

13. května 2025  9:02,  aktualizováno  9:22

Vyšší daň za chátrající dům v Kroměříži? Ohradili se jenom dva majitelé

Připomínky od dvou vlastníků nemovitostí přišly na kroměřížskou radnici poté, co zveřejnila návrh opatření obecné povahy, jímž chce některé chátrající domy zatížit vyšší daní z nemovitosti. Vedení...

13. května 2025  9:12,  aktualizováno  9:12

Hadi ve Faunaparku. Víte, jak si z hada udělat toho nejmilejšího domácího mazlíčka?

Jak si z hada udělat toho nejmilejšího domácího mazlíčka? Neboj se hada pohladit. Přednáška ve stodole Faunaparku je na programu v neděli 18. května od 16 do 18 hodin.

13. května 2025

Aneta Martinek: Když se naučíš říkat o peníze, změníš celou svoji kariéru

Už řadu let se věnuje time managementu, vzdělávání žen a podpoře jejich podnikání. Její kniha Organizační porno, která vznikla v pro ni nelehkém životním období, se stala bestsellerem. Letos chystá...

13. května 2025

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...} {LABEL}

Dopravní nehoda ve Strašnicích zpozdila tramvaje, dva lidé se zranili

Dopravní nehoda vyžadující zásah složek integrovaného záchranného systému zastavila v úterý ráno v ulici V Olšinách v pražských Strašnicích provoz páteřních tramvajových linek. Web Pražské...

13. května 2025  8:22,  aktualizováno  8:58

Knihovna ve Velkém Meziříčí mění podobu, v novém se otevře za rok

Již od loňského května pracují Velkomeziříčští na kompletní rekonstrukci a rozšíření městské knihovny za zhruba osm desítek milionů korun. Aktuálně se opravy a stavební činnosti odehrávají hlavně v...

13. května 2025  8:56

Žďár mění další koše a lavičky, letos se dočká exponovaná oblast na Zelené hoře

Radnice ve Žďáře nad Sázavou pokračuje s postupnou výměnou městského mobiliáře, konkrétně odpadkových košů a laviček. Pro letošek nechá nahradit novými kusy 23 nádob na odpadky. V případě posezení se...

13. května 2025  8:52,  aktualizováno  8:52

Zločiny pod lupou: večer s Mirkem Vaňurou a podcastem Kriminálka

Podcast oblíbený u tisíců posluchačů se přenese ze sluchátek na pódium. Ve čtvrtek 15. května od 19:00 dorazí do Lanškrouna autor podcastu Kriminálka a pořadu Legendy kriminalistiky Mirek Vaňura.

13. května 2025  8:44

Kraj bude slavit 25 let existence

Letos uplyne 25 let od chvíle, kdy v České republice vznikly kraje. Ty tak budou slavit výročí. Pardubický kraj není výjimkou, a tak se i letos, konkrétně 20. června, uskuteční tradiční Den...

13. května 2025  8:44

Obchvat České Třebové není na obzoru

Obchvat České Třebové bude podle představitelů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postaven za osm až deset let poté, co stavba získá souhlas v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

13. května 2025  8:40
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.