náhledy
Fotografovaný objekt by neměl být přesně uprostřed fotky, ale tady to jinak nešlo: chtěli jsme, aby na snímku byly obě památky. Zitu jsme vyzdvihli do nebe, aby neměla volné místo nad hlavou.
Autor: Metro.cz
Petr v pozadí tvoří další vrstvu fotku a to je důležité: nemít na záběru jen prkennou postavu a věž. Fotka může být nakřivo, věž klidně ufiknutá, hlavně že je tam pohyb a více vrstev: Zita, Petr, turisté v pozadí a nakonec radnice.
Autor: Metro.cz
Snímek s památkou: k Zitě se blížíme tak, aby vyplnila prostor. Do kompozice se snažíme narvat vše, co je kolem, klidně i člověka opodál, aby fotka měla dynamiku.
Autor: Metro.cz
A takhle hezky se rozsvítí oči, když fotografovaného postavíte pod zelený strom.
Autor: Metro.cz
Prosklenou stříšku v pasáži Platýz v Praze má Honza Rybář rád. Hází takové hezké světlo, říká.
Autor: Metro.cz
Tady už stojíme vlevo a světlo je přirozené. Také záblesky očí jsou jasnější než na minulé fotce.
Autor: Metro.cz
Není jedno, kam si stoupnete, na této i následující fotce je Zita na stejném místě. Tady stojíme vpravo a na snímku jsou přepaly.
Autor: Metro.cz
Ano! I tady musíme přiblesknout, i když je všude světlo. Osoba pod deštníkem pak nebude zahalena ve stínu.
Autor: Metro.cz
Všimli jste si? Ošklivý stín ve tváři. Co jsme udělali špatně?
Autor: Metro.cz
Snažíme se zachytit i mraky na obloze. Musíme přiblesknout, aby obloha nebyla bílá, ale s mraky.
Autor: Metro.cz
Jan Rybář z Amaze.cz pořádá celodenní kurzy fotografování.
Autor: Metro.cz