Kdo jsou Hrdinky?
Pavla: Jde o každodenní setkávání. Když jdeme po ulici a vidíme lidi, nevíme, co za nimi vlastně je. Máme v představení staré babičky, kterým se v jeden moment stane v retrospektivě, že jsou superhrdinky.
Jak dlouho jste Hrdinky připravovali?
Pavla: Asi rok. S režisérem Radimem Vizvárym jsme se postupně scházeli a dolaďovali témata. Pak jsme se vídali intenzivněji a dopracovávali dílčí věci, jako reflexe z našich životů. Pak jsme zkoušeli tři měsíce v Cirqueonu. Navíc jsme pracovali na technice. Nechtěli jsme v představení použít klasická lana, takže máme velkou síť.
Jak se daří skloubit příběh a vzdušnou akrobacii?
Pavla: My netíhneme k show, snažíme se víc dělat divadlo. Proto jsme začali spolupracovat s Radimem, který dělá pohybové divadlo a umí to. Vždycky se dílo snažíme posunout dál. Vždycky má divadelní téma v rámci příběhu.
Katka: Je to věc, se kterou pracuje každý soubor trochu jinak. A je hezké se podívat, jak kdo nový cirkus cítí. Každý si vybere něco jiného.
Co si z něj berete vy?
Pavla: Pro mě je to druh pohybového divadla, který využívá cirkusové disciplíny. My využíváme hlavně vzdušnou a párovou akrobacii na lanech. Je to asi třetí představení na lanech, ale pořád se snažíme posouvat to dál. V Hrdinkách máme třeba i prvky pantomimy. Ty pozemní části jsou pro nás asi nejtěžší.
Daří se u nás rozvíjet?
Pavla: Pořád je to na začátku. Nemáme tady cirkusové školy, protože není dost lektorů. Pomalu se to sune kupředu. Není to ale zase takový boom. Možná by to chtělo více propagovat český nový cirkus a malé soubory. Chce to čas, aby si lidé zvykli.
Vy už jste novinku hráli na festivalu Cirk-Uff v Trutnově, jaké byly reakce?
Katka: Myslím, že veskrze pozitivní. Že je to srozumitelné. Samozřejmě si každý vezme nějakou rovinu, kterých tam je víc, ale myslím, že jsou Hrdinky přístupné.
V létě máte kalendář nabitý. Uživí vás hraní celý rok?
Katka: Máme to obě nakombinované. Že vystupujeme, je spíš radost. Že se můžeme konečně vyplácet, je příjemné. Ale obě k tomu máme učení. Pavla má korektury, já provoz Cirqueonu a další věci.
Jako jediní u nás používáte Double Cloud, o co jde?
Pavla: My jsme s tím přišli do styku přes lektorku Stefi N’Duhirahe a její soubor Collectif and then. Jde o prověšené lano, na kterém se visí, a jsou dvě nad sebou. Nám se to hrozně líbilo a řekli jsme si, pojďme s těmi lany dát něco dál.