Letos na podzim je to patnáct let, co se na pražské koleje poprvé vydala tramvaj Škoda 15T ForCity. Nyní ve městě jezdí zhruba 250 těchto nízkopodlažních vozů. Kromě červeno-šedé a červeno-bílé varianty je „patnáctka“ také často nosičem celopolepové reklamy. Pro někoho jsou barevné tramvaje příjemným oživením ulic. Jiní je ale vnímají spíše jako vizuální smog. Ať už patříte do kterékoli skupiny, nedá se popřít, že reklamní vozy k pražským kolejím už roky patří.
Čtenáři hlasovali
Deník Metro vyrazil v srpnu a v září do ulic a vyfotil desítky různých tramvají Škoda 15T. Z fotek vybral 32 variant a čtenáře nechal na našem webu hlasovat o nejhezčí verzi.
GALERIE: Všechny tramvaje, které se do výběru dostaly |
V anketě zveřejněné na začátku října se nejlépe umístila žluto-zelená tramvaj, kterou dala polepit nadnárodní firma prodávající nápoje. Vůz zachycený nedaleko smíchovského nádraží s polepem Happy Day dostal 212 hlasů.
Expres menu i hokej
Pomyslné stříbro vybojoval polep hokejové Sparty. Černá tramvaj zachycená na Andělu posbírala 146 hlasů. Že jsme národem pivařů, potvrzuje bronzové místo. Temný vůz Krušovic dostal 138 hlasů. Za zmínku stojí ještě vůz s polepem Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (119 hlasů) a nad pět procent získala i tramvaj Expres menu (67 hlasů).


















