Obecně platí, že přítomnost silného nebo přívalového deště kromě toho, že je nepříjemné v něm pracovat, snižuje viditelnost pro řidiče vozidel a mění staveniště v bažinu, což představuje riziko pro zdraví a bezpečnost pracovníků na staveništi. Při povodních pak rychle se pohybující hluboká voda může nejen ohrozit vybavení staveniště, ale může představovat i vysoké nebezpečí také pro lidský život. Deník Metro se proto obrátil na mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barboru Liškovou s dotazem, zda počasí nějak negativně neovlivňuje právě probíhající práce na pražských mostech.
„Co se týče Barrandovského mostu, tak práce pokračují podle plánu, i když současné počasí nám trochu zkomplikovalo některé činnosti. Naštěstí to nemá zásadní vliv na celkový harmonogram stavby. Přímo rekonstrukce mostu není velkou vodou výrazně omezena. Intenzivní deště však mohou způsobovat komplikace při stavebních pracích, stejně jako u jiných probíhajících staveb,“ říká pro deník Metro Lišková.
Velká voda se podle všeho výrazně nedotýká ani stavby Dvoreckého mostu, který má v budoucnu propojit smíchovský a podolský břeh. Jak informoval deník Metro před pár týdny, speciální loď přepravila na staveniště mostu mezi Prahou 4 a Prahou 5 poslední a největší ze čtyř ocelových konstrukcí určených k betonáži části stavby klenoucí se nad řekou prozřetelně již koncem srpna. U mostu už jsou hotové pilíře a většina částí na březích. Most pro MHD, chodce a cyklisty by se měl podle zástupců Metrostavu a hlavního města otevřít na přelomu příštího a přespříštího roku.
„Již v pátek jsme preventivně zajistili uzavření náplavek a následně jsme spolupracovali se složkami Integrovaného záchranného systému. Během uplynulého víkendu jsme se pak zaměřili především na odstraňování následků povodní. Nejčastěji jsme vyjížděli k popadaným stromům a větvím,“ dodává pro Metro Lišková s tím, že lidé z TSK také ve velkém čistili uliční vpusti a ulice od nánosů nečistot. „Z důvodu bezpečnosti jsme museli uzavřít některé komunikace, například Břežanské údolí, kvůli pádu skalního masivu nebo cyklostezku u Vraného, podjezd Čuprova A26 v Praze 9 a v Praze 8 ulici U Loděnice, kde vede také cyklostezka. Kvůli stavbě protipovodňové stěny,“ doplňuje Lišková.
Déšť neškodil ani u Středočechů
|