„Dělníci už odbourali, co šlo, ale skutečná demolice začíná až teď,“ popsala mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Nahoře na torzu mostu včera úřadoval bagr a sbíječka, nohy mu poté podřízla pila na řezání železobetonu. Pak přišel na řadu obří jeřáb. Uvolněnou první část konstrukce přichycenou na řetězech zvedl a přenesl na konec mostu. Tam se do torza opět zakousla pila a sbíječky.
Zbytek putoval na valník. Pak už přihlížející začali dělníci vyhánět. „Bude se tu prášit, musíme uklidit nepořádek z kolejí, za chvíli necháme pod zbytkem mostu projet vlak,“ vysvětluje dělník.
Demolice je ale teprve na začátku, bude probíhat ještě tři dny, během kterých bude pokračovat i částečná výluka na železniční trati.
„Do další výluky trati, na začátku října, musí být vystavěny nové opěry a pilíře, aby dělníci v říjnové sérii výluk mohli osadit nové nosníky,“ uvedla Lišková.
Plné zprovoznění mostu plánuje technická správa na 10. prosince letošního roku.
Dopravní komplikace
Demolici starého a stavbu nového mostu provázejí komplikace v Korunovační ulici i na železnici. Vlaky budou jezdit nejvyšší rychlostí jen 30 km/h. Během oprav jsou naplánovány i dvě výluky. Jedna do 11. srpna a druhá v říjnu.
Souběžně s opravou mostu se rekonstruuje i vozovka v ulici Pod Kaštany a Korunovační. Účelem je snížení hlukové zátěže výměnou dlažby vozovky za asfalt.