„Pane, nechtěl byste si zahrát hru?“ Ikonická hláška postavy náboráře ze seriálu Hra na oliheň již za pár hodin zazní u východů z pražského metra. Nejprve se v deseti vybraných stanicích pohybovali dnes po ránu a zkraje dopoledne maskovaní strážci, takzvaní pink guardi. Ti se proměnili v kameloty, kteří zde čtenářům rozdávali deník Metro s tematickou titulkou a článkem uvnitř.
„V některých cestujících jsme vzbudili úžas, v jiných nadšení, a některé akce dokonce rozesmála. Účel to nicméně splnilo. Všechny noviny si od nás fanoušci i nefanoušci korejského fenoménu rozebrali,“ svěřil deníku Metro jeden z pink guardů, který, stejně jako jeho seriálový předobraz, neprozradil své jméno.
Možná přijde i Mikýř
Dnes v podvečer se pak ve vestibulech stanic Náměstí Republiky, I. P. Pavlova, Můstek, Florenc a Chodov mohou cestující utkat s českými celebritami v tradiční korejské hře ddakji. Do role náborářů se stylově obléknou Martin „Mikýř“ Mikyska, Chili Ta, Anna Jiřina Daňhelová, Iva Pazderková a Tereza Kovářová alias Terysa. „Cestující, kteří se odváží vyzvat celebrity, budou soutěžit o teplákové soupravy Puma x Squid Game, připravené k premiéře druhé série seriálu. Cílem je porazit náboráře během prvních pěti hodů. Štěstí se však usměje jen na několik vyvolených,“ uvádějí lidé ze streamovací platformy Netflix, která za jihokorejským seriálovým hitem stojí.
Dopad jihokorejské kultury
Hra ddakji s jednoduchými skládanými papírovými čtverci se díky seriálu Hra na oliheň stala nečekaným hitem. Hráč se snaží hodit svou kartu tak, aby se soupeřovo ddakji na stole či podlaze převrátilo. Právě ddakji používal náborář v první sérii k lákání potenciálních hráčů do smrtící soutěže. Popularita hry po odvysílání seriálu prudce vzrostla a stala se dalším příkladem globálního dopadu jihokorejské popkultury.
„Druhá série Hry na oliheň se na Netflixu objeví 26. prosince. Tři roky po svém vítězství se hráč 456 vydává na nebezpečnou cestu za odhalením a zastavením organizátorů krutých her. Jeho pátrání začíná u muže v elegantním obleku, hrajícího ddakji v metru – stejně jako na začátku jeho vlastní cesty,“ láká tým společnosti Netflix pro Českou republiku.
Zpátky na ostrov
|