"Za přesný, tedy dodržující standard, je považován spoj, pokud přijede v rozmezí od 0 do 179 sekund. Tedy zpožděný do tří minut od času uvedeného v jízdním řádu," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Standard má dopravní podnik v současné době stanoven pro 85 procent spojů. "V celkovém hodnocení se to daří tramvajákům dodržovat," potvrzuje Řehková. Na dochvilnost tramvají "dohlíží" řídicí systém DORIS, který tuto pravidelnost sleduje na základě dat sesbíraných z více než 250 zastávek a on-line je vyhodnocuje.
Jedna nehoda zablokuje hned několik linek
Pokud se podíváme na průběh nepravidelností, tedy zpožďování spojů, během celého dne, najdeme opakující se výkyvy. "Kolem osmé dopoledne a odpoledne mezi 15. až 19. hodinou pravidelnost výrazně poklesne a procento zpožděných tramvajových spojů výrazně stoupne," vypočítává Řehková. Po zbytek dne, v noci a o víkendech a svátcích po celých 24 hodin je požadovaný standard dodržován.
Obecně také platí, že tramvaje jezdí přesněji na periferii než v centru. Nejvíce se zpožďují linky 6, 12, 14, 18, 20, 22 a 24, tedy linky jezdící přes Malou Stranu. Naopak k nejpřesnějším spojům patří 1, 2, 3, 7 a všechny noční linky. Přesto nastávají podle dopravního podniku situace výjimečné a pro postižené cestující těžko pochopitelné. Třeba když stojíte v Motole či Řepích a marně čekáte na spoj linky 9, 10 nebo 16, abyste se dostali k Andělu. Důvodem, proč ani jedna linka nejede, je, že u zastávky Biskupcova na Žižkově měl spoj linky 11 nehodu. A za ním se "řetězí", tedy zůstávají stát v koloně, další soupravy.