Mnohakilometrové kolony jsou zde sice zejména během letních oprav pravidelně evergreenem. Aktuální dopravní „masakr“ však nemá na první pohled úplně jasnou příčinu.
„Zajímalo by mě, proč se to tu každý den ucpává. Objízdné trasy jsou také natřískané auty. Opravovalo se tu přece již dříve mockrát. Nikdy jsem ale nezažil, abych tu stál hodinu,“ stěžuje si deníku Metro řidič Ladislav.
Nešťastná reklamace
Policisté tento týden zveřejnili letecké záběry z vnitřního pražského Městského okruhu. Na nich je vidět kolona osobních a nákladních aut v oblasti Štěrbohol, která se táhne ve směru na dálnici D11. Vozovka se tu totiž zužuje do dvou pruhů. Ironií je, že k opravám tu již nemuselo docházet řadu dní. Technická správa komunikací (TSK), respektive její dodavatelská firma Strabag, tu ale provádí reklamační opravu. V dubnu zde začala poslední etapa oficiálně plánovaných oprav, jež skončila v plánovaném termínu 4. července. Hned 12. července se sem však dělníci vrátili, aby v rámci reklamace opravili předchozí etapy z loňského roku.
„Zvlnil se třistametrový úsek silnice ve směru na Černý Most. Mění se dvě obrusné vrstvy, pomocí frézy následně dojde k vyrovnání,“ vysvětluje mluvčí TSK Barbora Lišková.
Vydržte do úterka
V tuto chvíli je uzavřen pravý jízdní pruh a odbočovací pruh na přilehlou čerpací stanici. Auta tak musí projíždět pouze jedním. Omezení se má ještě otočit, uzavřen bude levý jízdní pruh. Práce by měly skončit v úterý 20. července. „Doporučujeme řidičům, aby využili komunikace v širším okruhu Prahy ve Středočeském kraji,“ radí mluvčí pražské policie Hana Křížová.
Největší letošní oprava
Pozor si musí řidiči dávat také na dálnici D8, kde silničáři předevčírem zahájili práce. Podle Ředitelství silnic a dálnic jde o letošní největší rekonstrukci dálnice v Česku. Práce provádí sdružení Eurovia a Strabag. Jejich cena je 360 milionů korun. Opravy potrvají až do poloviny září.
Rekonstrukce se týká pravého i levého pásu dálnice v celé šířce. Proto se musí úsek objíždět. Dopravní tepna byla již opotřebovaná. V úseku mezi Zdiby a Úžicemi, který byl dokončen v roce 1993, projede denně asi padesát tisíc aut. Zbylá část úseku je z roku 1996.
Pozor, tady kopou. Někde neprojedete ani tramvají
|