Poslední vůz bude nasazen na lince v době od 14.45 do 17.06 hodin. Aby bylo umožněno jeho fotografování, bude v pátek již od 14 hodin přistaven do autobusového obratiště Depo Hostivař, odtud se pak vydá v 14.45 na svou trasu. Zájemci budou mít možnost se s autobusy Karosa B732 svézt na pravidelných linkách i dnes a to na linkách č. 201, 175 a 256.
Autobusy už jsou příliš staré
Dopravní podnik se musí vozů Karosa zbavit, ať chce nebo ne. "S posledními autobusy Karosa B732 se dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů, které je devět let, a jednotlivé stáří autobusů, které nesmí přesáhnout hranici dvaceti let,“ vysvětluje podmínky pro obnovu vozového parku Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.
Autobusy Karosa B732 se poprvé u dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107, a v dalších letech přibývaly až do roku 1994, kdy měl podnik v inventárním stavu už 860 autobusů tohoto typu. V letech 1997-2002 se u 192 autobusů tohoto typu provedla celková oprava spojená s dílčími prvky modernizace. Těmito opravami se prodloužila celková životnost vozů až na 20 let.
Karosa se dočkala vylepšení
V pozdějších letech byly autobusy Karosa B732 dodávány od výrobce s řadou různých vylepšení, například byl dosazen katalyzátor výfukových plynů, nová provedení sedaček, podlahové krytiny, retardérů a hlavně nových motorů splňujících emisní normu Euro 1 a Euro 2. V roce 1990 bylo pět autobusů B 732 přestavěno zkušebně na pohon zemním plynem.
Pokud je nikdo nekoupí, půjdou do šrotu
|