metro.cz

Počasí v Praze

-3 °C / -1 °C

Sobota 15. února 2025. Svátek má Jiřina

Fotogalerie: Poslední Karosa opouští Prahu. Když ji nikdo nekoupí, půjde do šrotu

  9:47aktualizováno  14:55
Dopravní podnik se tento pátek symbolicky rozloučí s autobusy Karosa B732, které v Praze jezdily již od roku 1987. Poslední vůz bude vypraven na linku číslo 122 po trase Depo Hostivař-Opatov. Vyřazením vozů Karosa končí provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou.
Autobus Karosa B732 č. 5827 v Neratovicích v roce 1996 krátce poté, co tam byla

Autobus Karosa B732 č. 5827 v Neratovicích v roce 1996 krátce poté, co tam byla prodloužena příměstská autobusová linka č. 351. | foto: DPP

Poslední vůz bude nasazen na lince v době od 14.45 do 17.06 hodin. Aby bylo umožněno jeho fotografování, bude v pátek již od 14 hodin přistaven do autobusového obratiště Depo Hostivař, odtud se pak vydá v 14.45 na svou trasu. Zájemci budou mít možnost se s autobusy Karosa B732 svézt na pravidelných linkách i dnes a to na linkách č. 201, 175 a 256. 

Autobusy už jsou příliš staré

Dopravní podnik se musí vozů Karosa zbavit, ať chce nebo ne. "S posledními autobusy Karosa B732 se dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů, které je devět let, a jednotlivé stáří autobusů, které nesmí přesáhnout hranici dvaceti let,“ vysvětluje podmínky pro obnovu vozového parku Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.

Autobusy Karosa B732 se poprvé u dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107, a v dalších letech přibývaly až do roku 1994, kdy měl podnik v inventárním stavu už 860 autobusů tohoto typu. V letech 1997-2002 se u 192 autobusů tohoto typu provedla celková oprava spojená s dílčími prvky modernizace. Těmito opravami se prodloužila celková životnost vozů až na 20 let.

Karosa se dočkala vylepšení

V pozdějších letech byly autobusy Karosa B732 dodávány od výrobce s řadou různých vylepšení, například byl dosazen katalyzátor výfukových plynů, nová provedení sedaček, podlahové krytiny, retardérů a hlavně nových motorů splňujících emisní normu Euro 1 a Euro 2. V roce 1990 bylo pět autobusů B 732 přestavěno zkušebně na pohon zemním plynem.

Pokud je nikdo nekoupí, půjdou do šrotu

  • Autobusy Karosa B-732 budou likvidovány standardním způsobem, nabídnou se obálkovou metodou k odprodeji, případně se ekologicky zlikvidují. 
  • V současné době má dopravní podnik v evidenčním stavu 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let. 
  • Nejvíce zastoupeným typem autobusů ve vozovém parku je Citybus standard nízkopodlažní - 324, SOR NB18 kloubový - 225 a SOR NB12 standard nízkopodlažní - 166 autobusů. 
Autor: Metro.cz

Hlavní zprávy

Zdraží, ale přesto bude levnější než konkurence. Amazon Prime Video vyjde nově na 149 korun

vydáno 15. února 2025  7:00

Uživatele streamovací platformy Amazon Prime Video v Česku si budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Měsíční předplatné se zvýší z 79 korun na 149...  celý článek

Falešný Cartman, právníci i kulky, co nikoho netrefují. Rekrut na Netlixu trenduje i podruhé

Strážce streamu
vydáno 14. února 2025  14:00

STRÁŽCE STREAMU Právník/zelenáč ve službách CIA Owen Hendricks (Noah Centineo), jehož trampoty si příliš netykají s realitou, na obrazovkách streamovací platformy Netflix...  celý článek

Jak se z původní legendy o svatém Valentýnu stal komerční svátek plný čokolád a květin?

vydáno 13. února 2025  14:10

Každý rok 14. února slaví miliony lidí po celém světě svátek svatého Valentýna. Květiny, čokolády a romantická přáníčka se staly jeho neodmyslitelnou...  celý článek

Praha: Zlatá loď v nezaměstnanosti – i přes výzvy zůstává hlavní město rájem pro hledání práce

vydáno 13. února 2025  8:00

Vzhledem k vysokým životním nákladům a rostoucí nezaměstnanosti v Česku zůstává Praha stále regionem s nejnižší mírou nezaměstnanosti. I když se metropole...  celý článek