metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 9 °C

Pátek 23. února 2024. Svátek má Svatopluk

Dalších 9 fotografií v galerii
Autobus Karosa B732 č. 5827 v Neratovicích v roce 1996 krátce poté, co tam byla prodloužena příměstská autobusová linka č. 351. | foto: DPP

Fotogalerie: Poslední Karosa opouští Prahu. Když ji nikdo nekoupí, půjde do šrotu

  9:47,  aktualizováno  14:55
Dopravní podnik se tento pátek symbolicky rozloučí s autobusy Karosa B732, které v Praze jezdily již od roku 1987. Poslední vůz bude vypraven na linku číslo 122 po trase Depo Hostivař-Opatov. Vyřazením vozů Karosa končí provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou.

Poslední vůz bude nasazen na lince v době od 14.45 do 17.06 hodin. Aby bylo umožněno jeho fotografování, bude v pátek již od 14 hodin přistaven do autobusového obratiště Depo Hostivař, odtud se pak vydá v 14.45 na svou trasu. Zájemci budou mít možnost se s autobusy Karosa B732 svézt na pravidelných linkách i dnes a to na linkách č. 201, 175 a 256. 

Autobusy už jsou příliš staré

Dopravní podnik se musí vozů Karosa zbavit, ať chce nebo ne. "S posledními autobusy Karosa B732 se dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů, které je devět let, a jednotlivé stáří autobusů, které nesmí přesáhnout hranici dvaceti let,“ vysvětluje podmínky pro obnovu vozového parku Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.

Autobusy Karosa B732 se poprvé u dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107, a v dalších letech přibývaly až do roku 1994, kdy měl podnik v inventárním stavu už 860 autobusů tohoto typu. V letech 1997-2002 se u 192 autobusů tohoto typu provedla celková oprava spojená s dílčími prvky modernizace. Těmito opravami se prodloužila celková životnost vozů až na 20 let.

Karosa se dočkala vylepšení

V pozdějších letech byly autobusy Karosa B732 dodávány od výrobce s řadou různých vylepšení, například byl dosazen katalyzátor výfukových plynů, nová provedení sedaček, podlahové krytiny, retardérů a hlavně nových motorů splňujících emisní normu Euro 1 a Euro 2. V roce 1990 bylo pět autobusů B 732 přestavěno zkušebně na pohon zemním plynem.

Pokud je nikdo nekoupí, půjdou do šrotu

  • Autobusy Karosa B-732 budou likvidovány standardním způsobem, nabídnou se obálkovou metodou k odprodeji, případně se ekologicky zlikvidují. 
  • V současné době má dopravní podnik v evidenčním stavu 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let. 
  • Nejvíce zastoupeným typem autobusů ve vozovém parku je Citybus standard nízkopodlažní - 324, SOR NB18 kloubový - 225 a SOR NB12 standard nízkopodlažní - 166 autobusů. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Robotický psycholog není vysavač. Vaše data jsou v bezpečí, tvrdí podnikatel

vydáno 23. února 2024  5:00

Česká platforma VOS.health, kterou založil mladý podnikatel Jiří Diblík s kolegou Ondřejem Kopeckým, pečuje o mentální zdraví více než tří milionů lidí po...  celý článek

Svépomoc je fajn věc. Nejde ji ale chtít po všech, říká kutil a moderátor Libický

vydáno 22. února 2024  13:14

Už nějaký ten rok natáčí hobby pořady. Jeho Libovky Pepy Libického jsou určeny pro všechny, kterým se líbí ručně vyrábět, rekonstruovat, budovat, tvořit,...  celý článek

Více podnikatelek by pozitivně ovlivnilo tuzemskou ekonomiku, tvrdí odborníci

vydáno 22. února 2024  4:55

Být pánem svého času by nevadilo mnohým Čechům. O podnikání je v Česku stále větší zájem. Touha po nezávislosti nabírá na síle.  celý článek

Komerční sdělení

Rohálovská desítka láká na šampionát veteránů i favority z minulých let

vydáno 22. února 2024

Jako už tradičně se sjedou i letos 24. února do Prusinovic na Kroměřížsku vyznavači běhu, aby se postavili na start 31. ročníku silničního závodu...  celý článek