náhledy
Nový sněhový pluh v akci.
Autor: DPP
Na sklonku roku 2011 byl připraven nejnovější sněhový pluh. Je bez vlastního pohonu a tlačí ho před sebou dvojice vozů T3 (tím předním je vždy 8300). Na pracovním snímku je jen jeden vůz při manipulaci v ústředních dílnách.
Autor: DPP
Na sklonku roku 2011 byl připraven nejnovější sněhový pluh. Je bez vlastního pohonu a tlačí ho před sebou dvojice vozů T3 (tím předním je vždy 8300). Na pracovním snímku je jen jeden vůz při manipulaci v ústředních dílnách.
Autor: DPP
Na sklonku roku 2011 byl připraven nejnovější sněhový pluh. Je bez vlastního pohonu a tlačí ho před sebou dvojice vozů T3 (tím předním je vždy 8300). Na pracovním snímku je jen jeden vůz při manipulaci v ústředních dílnách.
Autor: DPP
Od roku 1985 se na pluhy upravovaly vyřazené vozy T3. Dnes už jezdí druhá generace takových pluhů. Sněhová radlice je méně nápadná než u starých vozů, je skryta pod vozem. Snímek je z roku 2007.
Autor: DPP
Od roku 1985 se na pluhy upravovaly vyřazené vozy T3. Dnes už jezdí druhá generace takových pluhů. Sněhová radlice je méně nápadná než u starých vozů, je skryta pod vozem. Snímek je z roku 2007.
Autor: DPP
Tzv. zametač sněhu byl určen pro dočišťování tramvajových tratí po průjezdu pluhu. Byl vyroben v roce 1966, ale vyzkoušen byl až v lednu 1968. Existoval jen jeden. Při provozu se v podélném směru rozhoupával, a tak s ním posádky odmítaly jezdit. Byl vyřazen už v roce 1974.
Autor: DPP
Tzv. zametač sněhu byl určen pro dočišťování tramvajových tratí po průjezdu pluhu. Byl vyroben v roce 1966, ale vyzkoušen byl až v lednu 1968. Existoval jen jeden. Při provozu se v podélném směru rozhoupával, a tak s ním posádky odmítaly jezdit. Byl vyřazen už v roce 1974.
Autor: DPP
Od roku 1949 se jako pluhy používaly i starší vyřazené motorové vozy. Sněhový pluh č. 4218 (4028) ve vozovně Žižkov kolem roku 1987. Je to původní motorový vůz č. 356 z roku 1915, adaptovaný v roce 1963 na sněhový pluh přidáním radlice. Jako pluh sloužil do roku 1987.
Autor: Archiv DPP - Jan Čech
Kropicí vůz s namontovanou radlicí. Protože se v zimě nekropilo, byly vozy využívány jako pluhy.
Autor: DPP
Sněhový pluh v Královské oboře na sklonku 20. let 20. století.
Autor: DPP
Sněhový pluh z roku 1907. Takové pluhy jezdily až do roku 1952. Podobně jako starší pluhy, i tyto byly mimo sezónu využívány po odmontování radlic jako lokomotivy.
Autor: DPP