náhledy
Porota hodnotí nápaditost a hravost spojenou s jistým nadhledem na historické téma. Současně vyjadřuje pochybnost nad srozumitelností návrhu a jeho poněkud přímočarým, pseudodekorativním vyzněním.
Autor: Petr Valer
Porota oceňuje alternativní pohled na dané téma a vtipnost pojetí Marie Terezie v kontextu dynastického rodokmene, stejně jako nenásilné didaktické vyznění. Bohužel, takto pojatý pomník by nebyl srozumitelný bez poměrně obsáhlého doplňujícího textového aparátu. Otazníky vzbuzuje též navržené materiálové zpracování, spojené s předpokládanou vysokou náročností budoucí údržby.
Autor: Sládek, Aleš Hamhalter
Porota je srozuměna s monumentální stylizací vhodně evokující majestátní charakter Marie Terezie a shledává návrh jako srozumitelný a přizpůsobený konkrétním prostorovým vztahům. Také symetrie, klid a tvarová čistota souzní se zadáním. Na druhé straně však porota nevidí jako vhodnou stylizaci horní partie sochy, která příliš upomíná na staroegyptské vzory a evokuje jiné historické konotace.
Autor: Jan Kovářík, Jan Proksa
Porota shledává návrh v souladu s aktuálními trendy současného figurálního pomníkového sochařství, hodnotí určitý „surreálný“ jazyk díla spojený s alternativním pohledem na historickou osobnost. Současně vidí sousoší jako příliš zatížené symbolickými významy, pro diváka ne vždy primárně srozumitelnými. Z předloženého modelu není zřejmé, jak by byla pojata výsledná modelace sousoší a míra stylizace figur.
Autor: Markéta Korečková, Ján Macko
Porota shledává vhodným použití shodného materiálu ve vztahu k barokní fortifikaci, návrh vhodně evokuje postavu Marie Terezie ve vztahu k Praze a k válečným konfliktům její doby. Jako problematické může být měřítko sochy v kontextu daného prostoru. Z předložené dokumentace se jeví jako poněkud poddimenzované a v zákresu je zjevně zkresleno.
Autor: Martin Zet
Porota hodnotí u díla uplatnění současného výtvarného názoru. Síla návrhu je též v mnohoznačnosti výkladu symboliky, která odkazuje jak na dobu přelomu 19. a 20. století a tehdejší inženýrské stavby, tak na osobnost Žofie Chotkové. V případě zadání zakázky porota doporučuje důkladné prověření navrhovaných materiálů, případně použití bronzu, který je zmiňován v průvodní zprávě.
Autor: Martina Hozová, Jan Paclík
Porota hodnotí kvalitní míru stylizace figurálního motivu soutěže, vhodné měřítko i adekvátní materiál a práci s vodním prvkem. Dílo bude vhodně působit i v zimním období bez nutnosti zapojení vody, v letním období vznikne zajímavá možnost „vodních hrátek“. Porota se pozastavuje nad reálností předloženého rozpočtu. Na vizualizaci je návrh převýšen zhruba na dvojnásobek.
Autor: Marie Šeborová
Porota hodnotí výtvarnou čistotu provedení a začlenění vodního prvku do parteru a oduševnělost myšlenky. Oceňujeme i řešení provozu díla v zimní sezóně. Porota by uvítala citát výroku Ferdinanda d´Este v českém jazyce a bez nadbytečné datace. Navrhované dílo však dostatečně nepřispívá k oživení prostoru.
Autor: Aleš Kubalík, Josef Kocián, Jakub Našinec, Veronika Sávová
Porota hodnotí výtvarnou čistotu provedení a začlenění vodního prvku do parteru a oduševnělost myšlenky. Oceňujeme i řešení provozu díla v zimní sezóně. Porota by uvítala citát výroku Ferdinanda d´Este v českém jazyce a bez nadbytečné datace. Navrhované dílo však dostatečně nepřispívá k oživení prostoru.
Autor: Aleš Kubalík, Josef Kocián, Jakub Našinec, Veronika Sávová
Porota hodnotí kvalitní zpracování a provedení návrhu, jeho čisté výtvarné řešení. Návrh evokuje spíše náhrobní stélu Žofie Chotkové, což není účelem této soutěže. Porota přihlíží rovněž k menší míře originality.
Autor: Jan Kovářík
Porota hodnotí kvalitní zpracování a provedení návrhu, jeho čisté výtvarné řešení. Návrh evokuje spíše náhrobní stélu Žofie Chotkové, což není účelem této soutěže. Porota přihlíží rovněž k menší míře originality.
Autor: Jan Kovářík
Porota hodnotí technickou stránku návrhu, jeho minimalistické výtvarné řešení. Návrh evokuje spíše svítící náhrobní stélu Žofie Chotkové, což není účelem této soutěže. Porota sdílí pochybnosti ohledně trvanlivosti tohoto díla v podmínkách provozu veřejného prostoru.
Autor: Jiří Kašpar, Aleš Benda, Bohumil Eliáš
Porota hodnotí originalitu i jistou nadsázku návrhu, včetně precizního zpracování modelu. Vyznění návrhu se neslučuje s charakterem místa umístění. Spojení masivního soklu s vanou se jeví v tomto prostoru jako problematické.
Autor: Michal Gabriel
Porota hodnotí originalitu i jistou nadsázku návrhu, včetně precizního zpracování modelu. Vyznění návrhu se neslučuje s charakterem místa umístění. Spojení masivního soklu s vanou se jeví v tomto prostoru jako problematické.
Autor: Michal Gabriel
Porota oceňuje, že výtvarný návrh vybočuje ze souboru odevzdaných návrhů a uvádí do prostředí kinetický prvek. Symbolika letopočtu je na hranici pochopitelnosti. Kinetický vodní prvek představuje výlučně sezónní atrakci.
Autor: František Svátek
Porota oceňuje, že výtvarný návrh vybočuje ze souboru odevzdaných návrhů a uvádí do prostředí kinetický prvek. Symbolika letopočtu je na hranici pochopitelnosti. Kinetický vodní prvek představuje výlučně sezónní atrakci.
Autor: František Svátek
Porota hodnotí originalitu řešení, kvalitu zpracování a souvislost se soudobou sochařskou tvorbou. Porota vyjadřuje pochybnosti nad provozní náročností údržby a nad uváděnou nízkou pořizovací cenou díla.
Autor: Václav Krčál, Matěj Görner
Porota hodnotí u díla uplatnění současného výtvarného názoru. Síla návrhu je též v mnohoznačnosti výkladu symboliky, která odkazuje jak na dobu přelomu 19. a 20. století a tehdejší inženýrské stavby, tak na osobnost Žofie Chotkové. V případě zadání zakázky porota doporučuje důkladné prověření navrhovaných materiálů, případně použití bronzu, který je zmiňován v průvodní zprávě.
Autor: Martina Hozová, Jan Paclík
Porota hodnotí kvalitní míru stylizace figurálního motivu soutěže, vhodné měřítko i adekvátní materiál a práci s vodním prvkem. Dílo bude vhodně působit i v zimním období bez nutnosti zapojení vody, v letním období vznikne zajímavá možnost „vodních hrátek“. Porota se pozastavuje nad reálností předloženého rozpočtu.
Autor: Marie Šeborová