Pěší propojení dvěma lávkami je součástí až druhé etapy projektu a hlavní město dosud nepožádalo o stavební povolení. Mimoúrovňová křižovatka leží v místě napojení Strahovského tunelu na tunel Blanka, má rozlohu srovnatelnou se Staroměstským náměstím a zelené stěny mají omezit hluk a exhalace.
Vedení Prahy 6 s ohledem na existující bariéry omezující pěší provoz požaduje dílčí úpravy okolí křižovatky. „Jsme si vědomi nutnosti zlepšení podmínek pro pěší a místní obyvatele a vybrali jsme proto řešení, které nepozdrží realizaci zelených stěn a zároveň v relativně krátkém čase a bez velkých investičních nároků zlepší prostupnost tímto územím,“ říká místostarostka Petra Kolínská, která zodpovídá za oblast dopravy a bezpečnosti.
„Rozhodnutí rady městské části vítám, protože situace v oblasti Malovanky je pro pěší či maminky s kočárky dlouhodobě neúnosná a znepříjemňuje život i lidem bydlícím v okolí,“ pochvaluje si starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.
Navrhované úpravy zahrnují pěší a cyklistické propojení přes Patočkovu ulici na východní straně křižovatky, lepší zpřístupnění autobusové zastávky Na Petynce a Parléřovy ulice i lávky z ulice Na Malovance.
Radnice bude požadovat i vylepšení protihlukových opatření lepším zakrytím portálů vjezdů a výjezdů do tunelového komplexu. „Jen si zkuste představit ten pocit, jak pohodlně překonáváte kráter křižovatky, v němž místo lávy bublají tisícovky aut,“ zasnil se na webu materialtimes.com nad návrhem Alan Zubr, který před několika lety inicioval petici na změnu.