„Výstava představuje tři mladé umělkyně, absolventky a studentku Umprum: Karolínu Kučerovou a sestry Paulu a Františku Benčaťovy. Jejich tvorba se vyznačuje neustálým hledáním a posouváním hranic technik a řemesla. Všechny spojuje hluboká citlivost k časovosti a materiálu a také vnímavost k podstatě a významu jejich děl,“ říká pro deník Metro Kamila Stehlíková z Umprum.
S ní souhlasí kurátorka výstavy Alina Lis. „Výstava přináší splynutí jejich tvorby, zaměřuje se na evoluci průzkumného procesu a na procesuální stránku jakožto klíčovou složku tvorby umění. Prezentovaná díla spojují materiál, texturu, barvu a významovost těchto prvků k prozkoumávání a rozšiřování hranic práce s materiálem a zkoumání dynamiky, rytmu a hloubky objektů,“ dodává Lis.
Františka Benčaťová vystavuje například svůj diplomový projekt Basket-like, basket-what, basket-why..., který zkoumá možnosti žakárové tkaniny. Jejím hlavním cílem bylo zkoumat texturu tkaniny a její formování. Autorka narušuje tradiční vnímání dvourozměrnosti textilu a proměňuje jej do trojrozměrných objektů, inspirovaných košíky a jejich výrobou. Její sestra Paula, absolventka Ateliéru keramiky a porcelánu, prezentuje plastické objekty-obrazy na hranici mezi řemeslnou tvorbou a abstrakcí. Ve svých projektech zkoumá limity keramické hmoty pomocí netradičních postupů, přičemž pro ni je charakteristický meditativní přístup, materiálová křehkost, lehkost, hravost a radost z okamžiku. Karolína Kučerová, ač je studentkou Ateliéru keramiky a porcelánu, pak využívá ve své tvorbě celou škálu materiálů. Její tvorba se pohybuje na pomezí sochařství a při práci dosahuje jemnosti i u pevných materiálů.
„Skleněné a keramické objekty, které osobitě vytváří, vyvolávají svým tvarováním, barevností a strukturou dojem hebkosti a měkkosti,“ uzavírá pro deník Metro Stehlíková.