Přibývající požadavky na příměstskou i dálkovou dopravu, plánovaná vysokorychlostní trať i důraz na ekologickou dopravu kladou na železniční infrastrukturu čím dál větší nároky. Vše nasvědčuje tomu, že bez rozsáhlé přestavby bude železnice v Praze dál ztrácet dech.
„Současná kapacita v kritických bodech dopravní cesty má dopady především do kvality a stability provozu osobní dopravy, nákladní doprava je pak vytlačována do nočního období,“ varuje Správa železnic a dodává: „Za této situace je jasné, že současná infrastruktura nemůže vyhovovat budoucím úkolům spojeným s udržitelnou mobilitou, převodem silniční dopravy na energeticky účinnější a environmentálně přijatelnější železnici a plánovaným rozvojem příměstské a městské železniční dopravy.“
Řešením situace má být podle Správy železnic projekt Železniční uzel Praha, jehož nemalá část povede pod hlavním městěm. Jak by mohla pražská železniční doprava vypadat, naznačuje kromě zmíněného videa i galerie vizualizací, kterou najdete v galerii článku. V ní je zobrazena například i železniční stanice pod hlavním nádražím nebo podzemní zastávky na Václavském a Karlově náměstí. Vizualizace naznačují také plánované trasy.